Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Om du går in på den anställda i personalregistret på flik 5 Semester - så kan du välja att klicka på knappen "Visa sparade dagar...". Där inne kan du stryka dessa 5 dagar som ligger felaktigt.Ha en fortsatt fin dag!/ Linnéa
Hej Annelie,För att nolla denna kompskuld som ligger på de anställda så skulle du få bocka ur att de har slutat på flik 2 inne på personalregistret, ta med de anställda på en lönekörning och nolla kompskulden med löneart 4112. Detta är normalt något som man gör när man Betalar ut slutlönenför anställda.Jag tänker att ni själva får välja om ni vill göra enligt instruktionen ovan, det gör kanske inte så mycket att kompskulden "ligger och skräpar", eftersom att den bara syns när ni väljer att göra urval för att ta med anställda som slutat.Ha en fin dag!/Theodor
Googla lönehandbok.Här hittar du kanske något matnyttigt att studera och göra till ditt egetMikael
Tack! Jag testar det. Ja, de har okejat sjuklön, men inte semestergrundande, så jag undrade hur jag skulle lägga in det.
Hej Isabelle,Om man har gjort inställningen med att sjukavdraget för tjänstemän enbart är 90% istället för 100% så ska programmet välja rätt löneart åt er när ni använder snabbvalet sjuk.Hur man gör den inställningen kan du läsa mer om i Sjukavdrag för tjänstemän efter dag 14»Däremot då den anställde har en månadslön på 40 800 kr så bör programmet välja löneart 3120 då hans årslön är högre än 7,5 basbelopp.Vilka belopp som gäller för 2018 kan du hitta här under ekonomifakta.Om du vill veta vad som skiljer dem åt är det enklast att kika under Lönearbete - Lönearter och leta fram dem en efter en och titta på beräkningsformeln.I mitt fall blev det olika avdrag beroende vilken löneart som användes. Läs gärna med under flik 3 Egna inställningar på lönearten i fältet beskrivning, där får man ofta en bra förklaring till när lönearten ska användas eller ej.Ha en fin dag!/Cecilia
Awesome