Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Gunilla,Sjuklön gäller dag 2-14 på en sjukperiod och brukar i regel vara 80% av lönen.I Lön 300/600 baseras sjuklön på lönevariabeln månadslön alternativt timlön och ska det beräknas på något mer tex övertid/OB så måste man göra anpassningar för det.Om man ska ha sjuklön på bonus är helt och hållet upp till det avtalet ni följer.Vill ni däremot betala ut sjuklön som baseras även på dessa belopp så återkom gärna./Cecilia
Hej Gosia,Jag har redan besvarat din andra forumtråd i ämnet men om du redan har justerat språkinställningen kan det vara så att du även måste justera under systemspråk.På din sista bifogade bild kan du i den vyn även gå in under fliken Administrativa inställningar och kontrollera där det står Systemspråk.Se till att du har även Svenska där.Efter att dessa ändringar har gjorts är det viktigt att både dator och löneprogrammet startas om för att de ska slå igenom.Du kan prova att annars byta från månadslön till timlön på den anställde och byta tillbaka igen innan du sparar./Cecilia
Hej ABS,Det går alldeles utmärkt att ha det så som du vill.Om jag är både löneadministratör samt användare av Lön 300/600/Anställd så behöver du har följande inställningar.I löneprogrammet så behöver du vara upplagd/är du upplagd under Arkiv- Användare med din e-post till arbetet och det är den som blir löneadministratörens inloggning till vismaspcs.se och tjänsten Anställd.Denna användaren är då även kostnadsfri i tjänsten.För den andra användaren som sedan enbart ska vara användare av tjänsten Anställd och där enbart se sin kalender och inte heller tjänsten Bokföring & Fakturering behöver den vara upplagd på följande sätt.I löneprogrammet ska den personen då även ligga upplagd under Personal - Anställda. Och på flik 1 Personuppgifter ska det finnas en annan e-postadress, då tex en privat fast på raden för e-post arbete då det är den e-posten som ligger upplagd där som blir inloggningen och användarmejlen för Anställd.Längst ned på samma flik under Internettjänster måste man då även ha ett bock i rutan för den tjänsten som ska användas och ett startdatum med från och med datum.När dessa inställningar har gjorts så får man synkronisera register under Arkiv - synkronisera internettjänster.Du kan läsa mer om detta i Kom igång med Anställd för företagetÅterkom om det verkar oklart.Ha en fin dag!/Cecilia
Hej Petra,Om jag har inställningen att intjänade året är samma som uttagsåret så innebär det i princip att de anställde får sin fulla semesterrätt redan första dagen på året.Däremot är det viktigt att tänka på att om jag slutar under det pågående året eller har ej semestergrundande frånvaro så kommer jag ej tjäna ihop lika många dagar under året som jag redan har tillgång till vid årets start.Alltså innebär detta att mina intjänade dagar under året ej blir lika många som mina betalda och den anställde har tagit ut för många dagar.Läs gärna mer om detta i dokumentet Byte av semesterperiod»Ha en fin dag!/Cecilia
Hej Gosia,När man får detta felmeddelandet så beror det oftast på att man har fel språk/land inställt på datorn.Det kan du kontrollera under kontrollpanelen - nationella inställningar.När du har ändrat här så behöver du starta om datorn och programmet, sen ska det fungera.Ha en fin dag!/Cecilia
Awesome