Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lindaw!För att kunna registrera avvikelser på en röd dag så behöver det finnas arbetstid att ta ifrån. Man kan justera timmarna på den röda dagen under helgdagar .m. under företagsinställningar i lön. Om du ska registrera föräldraledighet på den dagen får du gärna kontrollera med försäkringskassan då jag inte kan ge dig ett bra svar på detta.VänligenJesper
Han behöver inte vänta påpermanenta personnummerför attöppna ettkonto på banken, det går bra med samordningsnummer.Vi hade en kille från Spanien, han fick sin samoordningsnummer från Skatteverket ganska snabbt och öppnade ett bankkonto så vi kunde betala ut hans lön och använde den procentsats för skatt som han fick från Skatteverket då. Sen när hans uppehållstillstånd/personnummer var klar så ändrade jag bara hans samordningsnummer till personnummer och procent skatt till den vanliga skatten (enligt skattetabeller)
Nej, jag har inte bockat ur där, någonsin. Varningen kommer upp varje gång jag skapar bokföringsunderlaget. Men eftersom det ändå funkar har jag inte lagt nån energi på det, mer nyfiken.
Hej Marie J,Det jag direkt tänker på är ifall den anställde är timavlönad och inte har månadslön. Programmet hanterar endast förskottssemester för månadsavlönade.Detta kan du även se om du kikar på lönearten 3223 Semesterlön förskott och på raden beräkningsformel.Du kan läsa mer i den skrivna hjälpen Skillnad mellan förskottssemester och uttag av semesterdagar under innevarande semesterår»Återkom om det inte är så och du inte får rätt på det.Ha en fin dag!/Cecilia
Det verkar vara Försäkringskassan som utrycker sig missvisande då de pratar om sjuktillfällen! Vi har ni läst Sjuklönelagen och där står det max 10 avdrag på 12-månadersperiod. Får försöka få FK att ändra i sina informationstexter 🙂