Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, För att registrera utbetalning av semestertillägget så används snabbvalet Semester ersättning - Utbetalning av semestertillägg, Semestertillägget kommer nu att registreras på lönekörningen. När det gäller den rörliga semesterlönen så görs detta med samma snabbval, Semester ersättning - Utbetalning av rörlig semesterlön. men det går inte att göra på samma lönekörning, då det är samma typ av snabbval. I dokumentet Semestertillägget utbetalt vid ett tillfälle kan dukan du läsa mer om det. Ha en fortsatt bra dag! /Annelie
Tack! Ska kolla med HR chefen hur hon vill göra med statistik. Det här är ju inte jättevanligt.
Det lät väldigt logiskt - att jag inte tänkte på det 🙂 Tusen tack!
Hej Lisa,Löneprogrammet har standardutskrifter och ibland går det fint att skapa sig en egen utskrift där man utgår från en befintlig rapport för att sedan lägga till de fält som önskas. I ditt fall tänker jag att du kan välja att utgå från antingen en Semesterskuldlista eller (som du själv nämner) utskriften Semesterdagar specificerad. Välj att skriva ut till Excel och sedan får du helt enkelt komplettera i Excel med de värden och kolumner som du är i behov av.Jag bifogar en instruktion som beskriver hur man skapar nya utskrifter och rapporter i programmet.Ha en fin dag!/Kristina