Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Karensavdraget ÄR större än sjuklönen, och ska vara det eftersom det ska motsvara 20% av sjuklönen för en hel vecka.Jag tror att de två timmarna särredovisas just för att visa att det inte var hela dagen som personen var sjuk, för att timmarna ska stämma bättre med datumen. För när man är borta hela dagar i en sammanhängande period så skrivs det ut som från-till-datum, och om de här två timmarna skulle slås ihop med de tre dagarna skulle det i stället se ut som om personen varit borta fyra dagar, och det skulle den anställde garanterat ifrågasätta.
Hej Lotta,Vi rekommenderar att du alltid utgår från en löneart av samma typ när du behöver skapa en kopia. Detta för att det går inte att i efterhand ändra typ.Du kan läsa mer om detta i dokumentet Skapa eller kopiera löneart.Ha en fortsatt fin dag!
Hej Agnetha Svensson,Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Inställningar och under rubriken Löneperiod kan du ställa in detta.Om du väljer Löneperiod T o m dag i månaden kan du ha valfri löneperiod till exempel från dag 20 i en månad till och med dag 19 i nästa månad. Dettainnebär att lönen för perioden 20 januari till 19 februari betalas ut ca 25 februari. Fältet T o m dag i månaden blir inte aktivt förrän du väljer denlöneperioden.Du kan ha olika löneperiod för arbetare och tjänstemän med timlön.Ha en fin dag!/Kristina
Hej maot,Vi kan inte se vilket lösenord du har valt. Då det gäller byte av en administratörsinloggning behöver du fylla i en blankett som jag mejlar till dig.Önskar dig en fin dag!/Kristina