Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Semesterlagen ger alla laglig rätt till 12 % semesterersättning på avtalad lön. Resten därutöver är resultatet av förhandlingar mellan arbetsgivare och arbetstagare - som lett fram till kollektivavtal och eller hängavtal som ger skillnader för olika yrkesgrupper.Så varet på din fråga är ja.Mikael
Hej Charlotte,Det går inte att importera anställningsregister själv från Kontek till Visma Lön men jag ser till att du blir kontaktad av vår support via e-post så kan vi hjälpa dig med detta.Ha en fin dag!/My
Hej Kuben,Som jag förstår det så har ni haft koll på detta kompsaldo manuellt utanför programmets funktionTidbank? Om så är fallet så kan du ändå göra som Theodor beskrev ovan gällande semester och komputtagets snabbval. Däremot när du har gjort som skrivet ovan kan du högerklicka på lönearten 4108 som skapades i samband med detta komputtag -Konvertera snabbval till rader - högerklicka på samma löneart igen ochta bort rad. Då kommer saldot som du ser i minus bli noll igen men minusbeloppet kommer ligga kvar på löneart 1134 - komptid i pengar, månadsavlönad så utbetalningen blir korrekt.Återkom om något är oklart.Ha en fin dag!/My
Hej MN,När du tar bort bocken i "Använder Visma Lön Anställd" och synkroniserar, så försvinner all historik i tjänsten.När det gäller Personalliggaren så kan du skriva ut den till PDF och spara på datorn, om du inte vill skriva ut den i pappersform.Ha en bra dag!/Annelie
Bra tänkt!