Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!För tillfället har vi inget inplanerat att implementera dessa funktioner.// Jesper
Hej igen,Bra att du fick till det så att förmånen kommer med i beräkningarna.Anledningen till att beloppet står inom parantes är för att det är en förmån som då inte direkt påverkar bruttolönen men att det då ändå bör påverka skattegrundande beloppet och arbetsgivaravgiften.Om du har möjlighet kan du gå in och justera det i tidigare lönebesked och se till att du får det att påverka skatt och arbetsgivaravgiften. Annars går det även att ange ett högre belopp på denna månaden för att komma upp till korrekt ackumulerat värde, så länge du är säker på att det som angivits föregående månad inte påverkar något så att det inte blir dubbelt.Ha det fint!/Theodor
Hej Karin,Om du loggar in på vismaspcs.se -Mina tjänster - klickar på företagsnamnet uppe till höger - Välj företag -Välj standardföretag - ta bort stjärnmarkeringen. När du nu loggar in via appen så kommer du varje gång du loggar in få välja vilket utav företagen du vill se lönebeskedet för.Hoppas detta löser ditt problem 🙂Ha en fin helg!/My
Hej Sanna,Jag behöver dubbelkolla lite information för att vi ska kunna felsöka i detta.Är det anställda som inte kommer med i utskriften?Om du kollar påUtskrift/ Utbetalning när du står på en lönekörning, vad står det underSkicka till Mitt lönebesked?Är det fel antal i den kolumnen?Är det just utskrifterna som blir fel antal?Har du lagt in på de anställdas personalkort att lönebeskeden ska skickas med Mitt lönebesked? Du ser det påFlik3Löni anställnignsregistret.Återkom med infon ovan och beskriv lite mer angående din situation så kikar vi på det 🙂Ha en trevlig helg!/My
Hej,Jag tror att jag har tolkat din fråga rätt och programmet kommer ej förstå detta.Det är idag i lön 600 inte möjligt att fördela en anställd på två olika skiftesformer för avsättningen till arbetstidsförkortningens tidbank. Utan där hade jag valt den skiftesformen som den anställde tillhör till den större delen av sin tid.Sen med tanke på inrapporteringen till Byggnads så är det inställningen på lönearterna som avgör om beloppet och värdet ska tas med eller ej.Där redovisar man ju arbetade timmar och månadslön vid heltid.I ert fall hade ju ni fått redovisa endast den delen av timmarna som då ligger mot Byggavtalet och ändra värdena manuellt här alternativet fått kopiera den lönearten ni använder tex 1101 månadslön och på den nya kopian 11011 då avmarkera den lönearten för just denna rapport.Då hade ni fått fördela månadslönen på två rader vid utbetalning en för byggdelen och en för väg- och ban , men det känns inte som ett bra alternativ.Tyvärr blir det nog manuell hantering av detta för er del som kommer bli den bästa lösningen.Ha en fin dag!/Cecilia