Jo jag har tänkt på semester också men det är som sagt på korttid så det blir inte så mycket där.Men vad jag förstår av dig, har man som arbetsgivare alltså rätt att kräva återbetalning i ett sån't här fallom det skulle vara så att det blir ett underskott. Jag tror ändå att jag förebygger så mycket som möjligt för att slippa tjafs i efterhand.Nöjd så! Tack för svar./Annika
Skulle säga att det är olika i olika företag, om man inte har kollektivavtal som styr. Vad jag tidigare hittat i lagen är bara att de ska skrivas av efter fem år, inget annat som styr förskottsdagar. Så då borde man kunna avtala omatt de ska dras mot kommande dagar. Då har jag bara kunnat se att jag fått lägga in påhittade datum för att lösa det, när det finns betalda dagar att ta av.
Ja det är ok att betala ut komptid i pengar och det är lika ok att betala ut semesterersättning i pengar - utan frånvaroavdrag - för det fall den anställde önskar så.Om du med företagsledare menar ägare så omfattas dessa inte av kollektiva avtal.Det är ingen skillnad på anställd och andra företagsledare - chefer - utan de har samma rättigheterMikael
Hej Ludolf,Tyvärr går det inte att ha samma e-post adress på två personer i programmet utan en av förutsättningarna för att kunna använda tjänsten är att alla anställda som ska ha tjänsten måste ha en unik egen e-postadress.Du kan läsa mer om förutsättningarna i Kom igång med Min Lön för företaget»Ha en fin dag!/Cecilia