Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Anna,Jag ber verkligen om ursäkt men jag uppfattade din fråga som att skulden uppstod på Novemberlönen och att den anställde visste om detta och betalt in detta omgående (stod inget om att skulden fanns sedan tidigare).När skulden finns sedan tidigare så går det självklart att skapa en lönekörning med Inbetalning från anställd, då man kan ha 2 pågående lönekörningar samtidigt.Ha en fin kväll/Susan
Fri kost , frukost 45 kr per dag samt lunch eller middag 90 kr per dag är en skattepliktig förmån som regleras i samband med löneutbetalning så att förmånen summeras med övrig lön och beskattas hos den anställde.Dessutom ska arbetsgivaravgifter erläggas på förmånen genom att förmånan läggs till lönesumman när arbetsgivaravgifter redovisas och betalas.På skattedeklarationen finns egen ruta att fylla i för förmåner.I bokföringen läggs kontering upp på separata kostnadskonton för att skapa förutsättning för beräkning och kontroll av att redovisade uppgifter överensstämmer i bokföringen.MIkael Pettersson
Ser i forumet att detta med arbetstidskontot inte har blivit åtgärdat av Visma i Lön 600 på 4 år trots att problemet påpekats redan då. Håller fullständigt med om att 600 är MYCKET sämre än lön special. Jag gråter över att nu TVINGAS byta. Och det är stor skam att man själv skall behöva sitta och mixtra ihop en funktion för avtalsreglerad avsättning i ett löneprogram som man betalar för. Varför fixar inte Visma själva till den här ackumulatorn ifall det nu är den vägen vi själva skall lösa det? Frågan är ifall det inte för min del är lättare att behålla Special trots ingen uppdatering. KU kan man ju lämna "manuellt" när man inte har så många anställda.
Hej Charlotte,Martina har helt rätt i de hon skriver:) - du kan läsa mer om vad som gäller förTraktamente på Skatteverkets hemsidaHa en fin helg/Susan
Hej Johan,Jag gissar och hoppas att jag fick det rätt när jag försökte återskapa detta.Gå in under Utskrifter och Spårning - välj Skapa egna utskrifterKlicka på Ny längst upp till vänster och välj då Kopiera en av programmets standardutskrifterVälj Personal - FrånvarolistaVälj din period med datum högst upp genom att i fältet Period välja Annan period och sätt ditt datumSe till att rutan Automatisk uppdatering är ibockad högst uppUte till vänster under Fält klickar du på plustecknet vid Anställd - Övriga fält och bockar i rutan KönMarkera av rutorna À pris, Belopp, Kvantitet i arbetsdagar, hela arbetsdagar, kalenderdagar, hela kalenderdagar.Se vad du tycker.Vill du få listan sorterad för enbart kvinnor eller män så går du in under knappen Urval längst ned till vänsterLeta fram där det står Anst - Kön och ställ dig i kolumnen urval och gör ditt val och vid Ange vid utskrift sätter du en bock.Klicka sedan på OKDå kan du ta en per kvinnor och en per män.Hoppas att detta hjälpte er/Cecilia