Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Christel,Härligt att du hittade en lösning:)Är inget fel i programmet, hanteras bara olika för olika bankerNär man i Utbetalningar väljer alternativet Övriga banker och Bankgiro och KI-format är detta ett obligatoriskt val för alla banker utom Handelsbanken.Då Handelsbanken precis kommit med sin information så har vi ännu inte hunnit anpassa programmet efter deras inställningar, så tillsvidare får du/ni göra så som Handelsbanken själva föreslagit (lägga ett påhittat kund.nr t ex 9999).Ha en fin dag/Susan
Hej Hedvig,Är hen föräldraledig olika procent varje dag så är det Föräldraledighet timavdrag, ej semestergrundande du får använda.Anledningen till att det blir olika avdrag beror på olika beräkningsformler.Du kan gå in på lönearten och kolla beräkningsformeln under Lönearbete - Lönearter - skriv in lönearten - dubbelklicka på den så ser du beräkningsformeln på fliken 1, Grunduppgifter.Ha en fin dag/Susan
Hej,Nu vet jag inte vilken skattetabell din anställde har, men kollar jag skattetabell 33 så blir skatten på 5000 kr endast 387 kr.Tycker du det är för lite kan du absolut använda löneart 2203 och själv räkna ut hur mycket du vill ska dras i skatt.Ha en fin kväll/Susan
Perfekt, nu är jag helt med på banan. Tack för bra förklaring.Tack detsammaS G
Hej Marie,Det stämmer precis som Ludolf skriver:)Användare lägger du upp under Arkiv - Användare - AnvändareHa en fin dag/Susan