Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack!
Hej @Natasa Nej det går inte i och med att det endast är nedräkning av antal timmar och inga pengar inblandade. Det lönearten gör är bara att räkna ner kvantiteten på timmarna så saldot timmar stämmer. Vill de se den aktuella skulden så får det bli via semesterskuldlistan. Trevlig helg 🌻
Hej @Michaela70 Tack för förtydligandet – jag förstår behovet. Som det fungerar idag i Spiris Lön kan arbetsgivarintyget skrivas ut/sparas som pdf först efter att det skickats till och signerats i Arbetsgivarintyg.nu. Det kräver tyvärr inloggning med svenskt personnummer/samordningsnummer och BankID. Ett tips är att ni lägger till en behörig företrädare/ombud med svenskt personnummer och BankID i Arbetsgivarintyg.nu som kan signera åt företaget. Du skickar intyget från Spiris, ombudet signerar i Arbetsgivarintyg.nu och därefter kan ni skriva ut eller spara intyget som pdf. Den anställde kan även hämta det via sin a-kassa. Du är självklart välkommen att lämna ditt önskemål via Feedback & förslag som du hittar långt ner till vänster när du är inloggad.
Hej @Marie R Visma Lön 600 kan inte hantera två avtal parallellt för en och samma anställd. Vilket avtal som ska gälla avgör ni tillsammans med er arbetsgivarorganisation och berörda förbund (till exempel Byggnads, Kommunal eller Livs), oftast utifrån vilket arbete som huvudsakligen utförs. Om någon ska byta avtalsområde från ett tydligt datum går det bra – ni uppdaterar anställningsvillkoren från det datumet och fortsätter som vanligt. AGI påverkas inte av vilket avtal som gäller. Däremot kan programmet inte automatiskt dela upp en persons lön på två olika avtal under samma period; om någon extern part vill ha en sådan uppdelning behöver den göras utanför programmet. Mitt råd är att du först kolla upp vilket avtal som ska gälla för vilka personer och från vilka datum. Om kravet är två avtal samtidigt för samma person går det tyvärr inte i Lön 600. Är det i stället ett byte vid tydliga datum fungerar det fint – hör gärna av er när ni vet vilket avtal och från när, så hjälper vi er vidare.
Hej @Norrland I dagsläget går det inte att automatiskt visa hur mycket friskvårdsbidrag som har utnyttjats, eller återstående saldo, direkt på lönespecifikationen i Lön 600. Det finns en färdig löneart – 1228 Friskvårdsersättning – som är kopplad till ackumulatorn Friskvård. Ackumulatorn summerar hur mycket som har betalats ut under året, men den informationen visas inte automatiskt för den anställde. Läs gärna Lön 300/600 Använd Egna ackumulatorer för spårning och varningar Om du vill att medarbetaren ska kunna se nyttjat belopp på lönespecifikationen löser du så här: För att enkelt se värdena på ackumulatorn gå till Ackumulatorlistan som du hittar under Utskrifter och Spårning - Utskrifter eller gör en spårning under Utskrifter och Spårning - Spårning.Lägg till en textrad på lönespecifikationen med informationen, manuellt. Om du önskar att friskvårdssaldo ska visas på lönespecifikationen framöver, får även du gärna lämna ett önskemål via Förbättringsförslag på startsidan i Lön 600. Jag har också lyft frågan igen till våra specialister.