Hej @Järboputte
Välkommen som ny forummedlem.
Om du har gjort fel i en tidigare utbetald lönekörning ska du göra en korrigering på kommande lönekörning så att lönebeskedet och arbetsgivardeklarationen stämmer överens med vad som blivit utbetalt.
I hjälpavsnittet Ändra felaktig registrering från tidigare lönekörning står hur du gör för att korrigera.
Hoppas detta hjälper!
Hej @Magnus Erixon
Vad jag kan se så verkar du använda Lön 600 och då kan du gör så här:
Skapa ny löneart genom att kopiera en befintlig nettoersättning exempelvis 1227 Övrig nettoersättning - Ändra benämningen till exempelvis ”Vittnesersättning”.
Inställningar som lönearten ska ha:
Typ: Övrig ersättning/nettoersättning.
Skatt/avgifter: Skattefri; inte underlag för arbetsgivaravgifter; inte pensionsgrundande; inte semesterdag-/semesterlönegrundande.
AGI/Skatteverket: Ingen redovisning (Ej AGI), dvs ingen SKV‑ruta.
Bokföring: Koppla till lämpligt bokföringskonto
Lycka till!
Hej @Lina__16
Ja, det går utmärkt att rapportera jour och frånvaro/avvikelser som semester, föräldraledighet och sjukfrånvaro.
Vill du veta mer om Tid ringer vi gärna upp dig och går igenom prisbilden utifrån dina behov. Du kan också läsa mer och se priserna för Tid samt Tid & projektplanering här
Återkom gärna så kan en kollega ringa upp dig om du vill.
/Tinna