Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Lina__16 Ja, det går utmärkt att rapportera jour och frånvaro/avvikelser som semester, föräldraledighet och sjukfrånvaro. Vill du veta mer om Tid ringer vi gärna upp dig och går igenom prisbilden utifrån dina behov. Du kan också läsa mer och se priserna för Tid samt Tid & projektplanering här Återkom gärna så kan en kollega ringa upp dig om du vill. /Tinna
Hej @Christel9!Vi har detta beskrivet steg för steg här.Du går alltså in på den anställde i Visma Lön 600 och tar bort markeringen för Använder Visma Lön Anställd. Behåll markeringen för Min Lön/Kivra. Min rekommendation är att du gör detta efter att du har synkroniserat över det sista du vill ha in från Lön Anställd till löneprogrammet.Har du fler funderingar är du varmt välkommen tillbaka!/Ebba
Hej @Josefina1!Semesterberäkningar skiljer sig beroende på om du har timlön eller månadslön. I Lön 600 hanteras detta olika genom att man väljer vilket semestervillkor som ska beräknas för den anställde. På fliken 5 på den anställde i programmet väljer du vilket semestervillkor som ska beräknas. För att det ska funka behöver du även ha gjort inställningar för semestervillkoret i företagsinställningarna, samt semesterårsavslut så att ni ligger i rätt period. Läs mer om semestervillkor här.Har ni inte jobbat med semester tidigare och vill förstå hur det funkar rekommenderar jag dig att boka en tid med våra specialister. Då hjälper de till att göra beräkningar och lägga in alla inställningar rätt från början tillsammans med dig.Lycka till!/Ebba
Hej @Stina2003!Har ni använt snabbvalet för sjuk under perioden som den anställde varit sjukskriven? Jag undrar även samma fråga som Carina, hur länge personen varit sjukskriven?Återkom gärna så ska vi nog kunna klura ut detta./Ebba
Hej @IsakSoder!Jag funderar på om det är en liten inställning till som spökar. Är det så att din anställd har haft semestervillkor 30?Isåfall:När du byter från semestervillkor 30 och har betalt semesterersättning vid varje lönekörning kan det hända att du får ett felmeddelande om att det inte går att ändra semestervillkor eftersom det finns en utbetalning till nästa lön. För att undvika detta fel väljer du under Lönearbete - Kalendarium snabbvalet Semester, ersättning och tar bort markeringen vid Utbetalning semester i pengar.Prova sedan igen så tror jag att det ska funka. Annars är det bara att ringa in så löser vi det.Trevlig helg när det är dags!/Ebba