Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det har fortfarande inte hänt något när det gäller avvikande leveransadress, varför inte samma funktion som i er ref eller vår referens. När man klickar på ikonen borde alla referenser respektive avvikande leveransadresser komma upp när man börjar med en bokstav på referenserna kommer de namn upp som börjar på dessa men så är inte fallet på avvikande leveransadress. Borde det inte fungera på liknande sätt? Vi har version 2019.0 . Detta har blivit problem sedan ni ändrade till SQL-versionerna. Prioritera detta problem och att det blir bra och tidseffektivt igen.
Det har fortfarande inte hänt något när det gäller avvikande leveransadress, varför inte samma funktion som i er ref eller vår referens. När man klickar på ikonen borde alla referenser respektive avvikande leveransadresser komma upp när man börjar med en bokstav på referenserna kommer de namn upp som börjar på dessa men så är inte fallet på avvikande leveransadress. Borde det inte fungera på liknande sätt? Vi har version 2019.0
Hej Annelie,I Visma Administration har du inte stöd för a-contofakturering. Däremot kan du i ett av våra andra program, Visma Tid, använda a conto som faktureringsmetod. Då kan du skapa ett fakturaunderlag som du sedan löpande fakturerar din kund samt göra en justering på slutfakturan. Dessa fakturaunderlag går fint att importera till Visma Administration.Ha en härlig tisdag! /Kristina
Hej, Vi har en bra artikel Digital bokföring vs. papper - spara tid och slipp onödiga utskrifter där skriver vi såhär skriver vi om kvitton (men börjar med pdf-fakturor): " Exempel:Har du fått en PDF på mejlen, skriver ut den, sätter papperet i en pärm och slänger PDF:en så har du alltså förstört originalet. Själva mejlet kan du slänga om du sparar PDF:en, men oftast är det enklast att spara mejlet också och söka på kundnamn eller mappa alla mejl från en viss kund.Du kan också skapa en regel i mejlprogrammet som automatiskt mappar alla mejl från samma avsändare. Och motsvarande: Om du får ett dokument eller papper, exempelvis ett kvitto eller ettavtal,och scannar in det så måste du spara orginalet i tre år. Kvitton har en tendens att blekna snabbt så att de blir oläsliga och all räkenskap måste vara läslig. Därför ska man enligt lag göra en kopia som arkiveras tillsammans med det, med tiden, oläsliga kvittot. (Det bästa är att kunden scannar in alla kvitton och underlag själv, i samma stund hen får det i sin hand, och sedan sparar det själv i ordnad form.) " Ha en trevlig dag! /Sofia
Hej Christopher,Precis som ni märkt så är detta något som dykt upp när vi bytte databas från D-base till SQL. Vi är medvetna om att det blir så och det kommer att ses över och förbättras framöver.Tack för att ni skriver i forumet! /Kristina