Hej UlrikaM,
Tack för din återkoppling, jag ska försöka besvara så tydligt jag kan.
När det gäller meddelandet om att senare period är klarmarkerad så är det en upplysning till dig som attestansvarig då man inte kan klarmarkera en tidigare period om senare är klar. Då behöver man först ångra klarmarkering för att göra det i rätt ordning. Precis som du skriver att ni försökte göra. När det kommer till att fel period lyckades bli klarmarkerad har jag två gissningar: 1. Har de anställda möjligtvis inställningen förtroendetid så de slipper registrera arbetad tid och endast avvikelser? Då kan man klarmarkera en period som inte är över än och programmet går över till nästa månad (i ert fall januari) så snart det datumet har passerats oavsett om tidigare period är klarmarkerad eller ej. 2. Använder de anställda mest appen och sköter där både tidsregistreringar och klarmarkerar sin period? För i appen föreslås den perioden vi är på just nu, alltså januari och inte december när jag står i vyn för kalendern?
Annars ska självklart inte programmet klarmarkera fel period för de anställda och detta är något vi gärna hade tittat vidare på i så fall.
Ska vi undersöka det vidare hade jag önskat att du tog kontakt med supporten så att vi kan ta in nödvändigt underlag. Tiderna för december ska inte gå över om de inte är klarmarkerade så där var svaret rätt och då är en lösning att lägga in dem manuellt. Ha en fin dag och ta gärna kontakt med vår support för fortsatt uppföljning!
... Visa mer