Hej @Tinna Gunnarsson Tack för ditt svar! Ja det är korrekt att det bara är arbetskostnad som skall ingår i ROT underlaget, men det är bara en av uppgifterna som skall ingå i ansökan. För att kunna göra en korrekt ansökan så skall antalet arbetstimmar, materialkostnad och övrig kostnad framgå annars är inte ansökan komplett. Den filen jag tar ut från Bokföring saknar timmar, materialkostnad och övrig kostnad vilket gör att jag måste komplettera alla ROT fakturor med detta på fakturan eller i ansökan. Jag inser efter att ha kollat lite på det att det kanske är Bokföring (eEkonomi) som begräsningen ligger för ROT kategorier som "Material" och "Övrig kostnad" finns inte. Utan dessa fyller man i som extra fält på raden, dock så fylls inte detta i när man skapar fakturaunderlag från Tid & Projekt. Så låt mig omformulera, är det korrekt att information så som timmar, materialkostnad och övrig kostnad alltid måste kompletteras manuellt för att få en fullständig ROT ansökan? Dvs när man importerar fakturaunderlag från Tid & Projekt.
... Visa mer