Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för svar!
Nu lär jag väl bli hängd för mitt svar, men:Har du lämnat in deklarationen för 2023 utan den felaktiga bokningen, tycker jag du ska öppna 2023 och "flytta" den till 2024 istället. Felaktigheter bakåt i tiden ska man ju boka så fort det går, så boka den på 2024. Jag gissar att du får vända det felaktiga verifikatet så debet blir kredit och tvärt om och det gör du för året 2023. Sedan skapar du ett nytt verifikat 2024 och gör bokningen som den ser ut här i bilderna du skickat.Jag håller tummarna. Berätta gärna hur det går.Mvh Lena
Hej @visma_bokföring I hjälpavsnittet Så skickar du e-fakturor i Visma eEkonomi har vi samlat information som jag hoppas och tror kommer hjälpa dig. Annars återkommer du till oss i forumet eller till våra kollegor på supporten så hjälper vi dig gärna. Ha en fin eftermiddag!
Du kan använda en standardkontoplan och ändra namnen på de konton som finns.Mvh Lena
2350 Långfristig skuld3020 - EU-bidraget3611 - Arrendeintäkter3612 - Jaktarrende5170 - Reparation och underhåll av fastighet1356 ska andelen i Södra Skogsägarna bokas på8212 är ett konto för Utdelning, övriga företag (Södra)Hoppas detta kan hjälpa dig!Mvh Lena
Awesome