Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @EllenC Det är svårt att felsöka här i forumet men kolla så du har följt dessa steg: Gå till Bokföring - Momsredovisning.Välj Ny momsredovisning.Välj momsperiod om den inte är förvald, och programmet hämtar värden från bokföringen. Du kan kontrollera transaktionerna genom att klicka på ikonerna bredvid fälten.Om det inte finns några avvikelser att kontrollera, välj Bokför.När momsredovisningen är bokförd får du en notifiering med verifikationsnummer. Du kan nu skapa en momsfil för elektronisk inlämning till Skatteverket.För att skapa filen vid ett senare tillfälle, gå tillbaka till Bokföring - Momsredovisning, öppna den aktuella redovisningen och välj Åtgärder - Skapa fil. Om du inte har alternativet Skapa fil här behöver du slå en signal till oss så hjälper vi dig gärna. Välkommen att kontakta supporten
Hej och tusen tack för snabbt och pedagogiskt svar. Jag är så glad att jag bytt till er tjänst.Allt gott//August
Att starta eget är stort och kan vara läskigt, inga konstigheter. För att göra resan så smidig och fri från huvudkli som möjligt har vi skapat checklistor som kan hjälpa dig.
HejJag behöver lite ytterligare information av dig för att kunna ge dig rätt lösning på detta.* Vilken bokföringsmetod bokför du enligt? * Har du eEkonomi smart eller eEkonomi pro som system?Det hanteras på lite olika sätt beroende på svaren på frågorna ovan./Joachim
Hej @Ramon_ Du ska kunna ändra beskrivningen av verifikationen, men du behöver låsa upp året för att det gråmarkerade fältet ska bli redigerbart igen. För att låsa upp året, gå till Inställningar - Räkenskapsår och IB. Klicka på året det avser och sedan Redigera. Kryssa ur rutan Lås bokföringsåret och spara din ändring. Nu ska du kunna ändra beskrivningen på din verifikation. @LW - In Blue Accounting,på det här sättet kan de flesta fält gå att redigera, men som du säger så går det inte att ändra datum. Om du märker att det bokförts på ett felaktigt datum behöver du istället korrigera verifikationen. Hoppas detta hjälpte er båda vidare. Dyker det upp fler frågetecken är ni såklart välkommna att återkomma till oss. Önskar er båda en fortsatt fin dag!
Awesome