Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@RoberthSL, När du ska felsöka i bokföringen kan det vara enklast att gå igenom bokföringen via huvudboken i din kontoanalys. Den hittar du under Bokföring- Kontoanalys- Huvudbok. Här kan du gå igenom bokföringen periodvis för att se var eventuella differenser dyker upp, vilka konton som berörs och förhoppningsvis också kunna spåra vilka verifikationer du behöver korrigera. I vår skriven hjälp har vi ett helt avsnitt om att Ta bort verifikationer, som @LW - In Blue Accountingnämner. Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen, annars är du varmt välkommen att ladda upp en bild här i forumet. Jag bifogar en bild på var du klickar för att själv kunna bifoga en bild i ditt svar.Önskar dig en fortsatt fin dag och en trevlig helg när det väl är dags!
Hej@Olle MBra att du fick iväg en fråga, då hoppas jag på att du hittar en integration som kan hjälpa dig vidare på bästa sätt, i och med att det i dagsläget inte går att hantera direkt i eEkonomi. För att förtydliga så är det i så fall en tredjepartslösning som kan gå att koppla ihop med ditt eEkonomi för att hjälpa dig med funktioner som inte finns i programmet i dagsläget. När du aktiverar en sån koppling ska du kunna vända dig direkt till den tredjeparten, så ska de kunna hjälpa dig med din koppling och hur du arbetar med den. Dyker det upp några fler frågetecken är du alltid välkommen att återkomma till oss, annars passar jag på att önska en fortsatt fin dag och en trevlig helg när det väl är dags!
Hejsan och stort tack för all din feedback, @Erik_NN! Vi vet att det tar tid att skriva så utförligt, och det betyder mycket för oss – även om det du lyfter är sånt vi inte kan förändra direkt. eEkonomi är byggt för att funka för så många som möjligt. Det gör tyvärr att vissa inställningar är lite “one size fits all”, just för att många önskar detta. Men vi tar till oss alla förslag och tankar – det är så vi kan bli bättre. Fortsätt gärna lämna önskemål via Feedback i programmet också, det hamnar direkt hos våra produktutvecklare. En sak jag kan förtydliga: “Vår referens” sparas per kund och följer alltså med till nästa gång du fakturerar samma kund. Ändrar du till någon annan så minns programmet det till nästa gång. Angående enhet på fakturarad: Du kan gå in och ändra enhet på artikeln själv – klicka bara på blå texten i “Artikel”-kolumnen på fakturan och justera där. Det du ändrar sparas och används framåt. Du kan även styra enhet när du skapar eller redigerar artiklar i artikelregistret. Angående Lön: När du fyller i “Utbetald bruttolön” som ingångsvärde är det alltså för att den anställde ska kunna se hur mycket bruttolön (alltså lönen före skatt) som betalats ut hittills i år på sitt lönebesked. Nettolön är det som blir kvar efter skatt. Logotype: Vi hade gärna haft med den funktionen redan, speciellt när det funkar på fakturan. Det finns dock tyvärr vissa anledningar till att det i dagsläget inte finns, men det är en funktion vi hoppas kunna ha i framtiden. Jag förstår verkligen att det är frustrerande med långa telefonköer. Vår ambition är givetvis att svara snabbt varje gång, men ibland blir det tyvärr väntetider – särskilt vissa tider på månaden. Tips: Ring direkt på morgonen om du kan, då brukar det gå snabbare. Och skulle det ändå vara kö, kan du välja att bli uppringd istället för att slippa vänta kvar i luren. Funkar inte telefon just då, så finns ju forumet här – vi och andra användare hjälper så gärna vi kan, dygnet runt. Lyfter såklart alla dina synpunkter internt! Tack igen för att du hörde av dig./Ebba
Stort tack till er båda, Tinna och Khedron!Jag har idag inte någon bankkoppling aktiverad. Är lite feg där. Jag har SHB och de brukar funka i alla väder. Jag förstod inte att man var tvungen att ha en bankkoppling för att se funktionen.Tack igen!Mvh Lena
Du ska bokföra exakt det m i momsbelopp som står på fakturan. Det bästa är att registrera fakturan under Inköp från bildunderlag, då hämtas momsbeloppet och i stor det alla uppgifter automatiskt.
Awesome