Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Stort tack till er båda, Tinna och Khedron!Jag har idag inte någon bankkoppling aktiverad. Är lite feg där. Jag har SHB och de brukar funka i alla väder. Jag förstod inte att man var tvungen att ha en bankkoppling för att se funktionen.Tack igen!Mvh Lena
Du ska bokföra exakt det m i momsbelopp som står på fakturan. Det bästa är att registrera fakturan under Inköp från bildunderlag, då hämtas momsbeloppet och i stor det alla uppgifter automatiskt.
Ja, jag saknar också Admin som är ett bra mycket mer kompentent program för oss som gör annat än att fakturera enstaka grejor i telefonen... Med den här formeleditorn eller vad man kan kalla det för i Admin, kunde man programmera och snabbt som tusan få till konteringar automatiskt. Ett minne blott...Tack för svaret!Mvh Lena
Prova att ange momsnummret som ESB75326835 i eEkonomi. Det är egentligen felaktigt (eller?) men åtminstone så verkar EUs officiella kontrollsida kunna bryta ner det tillbaka till det egentliga VIES-numret "B75326835" par automatik. Så man kan hoppas att det fungerar likadant hos andra myndigheter.Från Skatteverket - Momsregistreringsnummer:SpanienES X9999999X9 tecken h)h)Det första tecknet efter landskoden eller i vissa fall det sista tecknet eller båda dessa tecken är en bokstav. Spanska momsregistreringsnummer visas bara som godkända om företaget särskilt anmält till landets skattemyndighet att det handlar med andra EU-länder.
Allt behöver inte vara så extremt automatiserat så att man tappar bort sig, tycker jag. Dessutom gillar jag, när man kan få samma resultat fast på olika sätt, att man kan välja hur man ska komma till det resultat man vill ha.Jag tycker så här:Behåll denna funktion som den är idag.Lägg till en funktion som går ut på att man i listan över leverantörsfakturor kan klicka i en debetfaktura och en kreditfaktura och manuellt välja att matcha och därigenom få ett verifikat med kvittning på. Kvittningen ska man kunna lägga i en egen verifikationsserie.Mvh Lena
Awesome