Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDå utbildningen inte är avdragsgill så är det tveksamt om du kan ta ut resersättning samt traktamente för utbildningshelgerna.Mitt råd är att du ställer frågan direkt till skatteverket./Joachim
Hej @Johanna67 Välkommen som ny forummedlem. I Visma eEkonomi behöver du inte specificera varje inbetalning som en egen verifikation. Du kan matcha flera bankhändelser mot en bokföringshändelse, så länge de valda bankhändelserna har samma datum. Det här gör att du kan samla flera inbetalningar i en och samma verifikation om de hör ihop med samma bokföringshändelse. Läs mer i hjälpavsnittet Matcha inbetalningar manuellt Ha en fortsatt fin dag!
Japp, jag gör så. Tack!
Hej @Karin EE Jag ska göra mitt bästa för att förtydliga och dela med mig några tips 🙂 Kassa- och bankAnvänds för att registrera händelser som direkt påverkar ditt företags kassa, bankkonto eller andra liknande konton alltså när pengar faktiskt flyttas, in eller ut från kassa eller bankkonto. Det kan vara: Inbetalningar från kunderUttag till eget kontoUtbetalningar till leverantörerMomsinbetalningar till Skatteverket (SKV) När du registrerar en kassabankhändelse skapas automatiskt en verifikation för händelsen. Ny verifikationAnvänds för övriga bokföringshändelser som inte direkt påverkar kassa eller bank, men ändå måste bokföras. Det kan vara: Justeringar av bokföringKonteringar av interna transaktionerRättelser av tidigare verifikationerBokföring av avskrivningar eller periodiseringar Jag hoppas att detta klargör när du ska använda respektive alternativ! Om du har fler frågor är du alltid välkommen att höra av dig.
Hej @MorganPersson Välkommen som ny forummedlem. Jag tolkar dig som om du har problem med e-postleverantören som inte tillåter automatiska vidarebefordringar om mailadressen inte är verifierad. I så fall kanske alternativet att skicka e-faktura skulle kunna passa bättre. E-fakturor är ett säkert och smidigt sätt att hantera fakturor som ofta innebär färre tekniska problem jämfört med e-post. Mer information finns på sidan Så skickar du e-fakturor i Visma eEkonomi och i hjälpavsnittet Skicka e-fakturor Vill du ha ytterligare information eller hjälp att komma igång, tveka inte att kontakta vår supportavdelning. Vi hjälper dig gärna!
Awesome