Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @ivonnes Jag kan inte se exakt hur din leverantörsfaktura ser ut eftersom bilden är lite otydlig, men jag ser att du har använt ett försäljningskonto istället för ett kostnadskonto i klass 4, 5, eller 6. Det är därför det blir fel med momsen. Eftersom fakturan inte verkar vara bokförd, kan du radera raderna och börja om. Avbryt och gör om bokföringen med ett konto i klass 4, 5, eller 6, och se till att all moms hamnar på konto 2641 så kommer det att bli mycket bättre. Ha en fin eftermiddag!
Hej @MinorscreenFör att byta kund efter att en order har markerats som skickad i Visma eEkonomi, gör så här: Kopiera Ordern: Gå till Försäljning - Ordrar och hitta den order du vill ändra på listan över Pågående ordrar eller Fakturerade ordrar.Klicka på Åtgärder - Kopiera för att skapa en ny order baserad på den ursprungliga.Ändra vad du behöver i den nya kopian, inklusive kundinformation. När det gäller tabeller på en order, så finns det tyvärr ingen funktion för det i Visma eEkonomi men du får gärna lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via Feedback och Förslag som du hittar långt ner till vänster inne i Visma eEkonomi. Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver.
Hej @Angler När du kopierar en gammal order i Visma eEkonomi kommer programmet använda den adress som var angiven när ordern skapades. Detta innebär att eventuella nya adressuppgifter som har uppdaterats i kundregistret inte automatiskt appliceras på den kopierade ordern. Tyvärr fungerar det inte på samma sätt som vid fakturering där en kontroll av kundregistret sker automatiskt för nya uppdateringar. Men du kan lämna ett önskemål om denna funktionalitet genom att gå till Feedback och Förslag, som du hittar längst ner till vänster inne i Visma eEkonomi. Ha en fin eftermiddag!
Hej @Josefin Detta är inget jag har någon info om i forumet men jag hittade en länk på vår hemsida där det finns en beskrivning som jag gärna delar med dig.Behöver du ytterligare hjälp rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. Ha det fint!
Hej @josephineem Absolut, det går att aktivera bankkoppling på flera företagskonton. Det är dock viktigt att notera att endast det primära företagskontot kan både skicka leverantörsbetalningar och ta emot kontoutdrag. De andra företagskontona är begränsade till att enbart ta emot kontoutdrag. Ha det fint!
Awesome