Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för info Tinna!
Grundproblemet som jag förstår är att eEkonomi inte tillåter att man periodiserar leverantörsfakturor som inte är betalda över årsskiftet när man man bokför med kontantmetoden. Det går inte att följa guiden "Årsavstämning" då man får ett felmeddelande när man försöker genomföra periodiseringarna. Det här har påpekats i flera trådar. Problemet kvarstår 5 år senare. Det skapar irritation och förvirring, vore bra om Visma kunde lösa det hör ngn gång.
Hej @Stefan0335 Tack för att du hörde av dig. Det låter som att du har full koll på hur faktureringen fungerar och att du har försökt åtgärda problemet manuellt. Eftersom fakturorna fortfarande är stoppade och inte går iväg, rekommenderar jag att du kontaktar vår support direkt. Supporten kan kolla i sina loggar och felsöka problemet tillsammans med dig. Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
Hej @MiaMariaH Jag testade och hos mig funkar det utan att jag behövde göra något speciellt men kontrollera gärna hur det ser ut hos dig under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Finns år 2025 upplagt där? Annars behöver du skapa upp året och sedan ska allt fungera som vanligt.Stämmer inte det är min rekommendation att du ringer supporten så ska vi felsöka tillsammans med dig. Ha det fint. /Tinna
Hej @Kalle i viken Det går inte att ångra matchning av en bankhändelse om den är matchad mot en transaktion som är bokförd i en låst månad. Det går inte heller att ångra matchning av en lönespecifikation eller av en verifikation som det skapats en korrigeringsverifikation för. Stegen för att ångra matchning låter det som om du har full koll på men jag tar dem ändå: Välj Kassa- och bankhändelser.Välj fliken som innehåller periodens händelser.Klicka på transaktionen du vill ångra matchning av.Välj Ångra matchning. Om du inte får det att fungera är du självklart välkommen att slå supporten en signal så kan vi koppla upp och felsöka tillsammans med dig. /Tinna
Awesome