Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Härligt att höra! @Uffe_R Ångrar du dig och vill att vi kikar så är du alltid välkommen att slå en signal till vår support. Ha en fin dag. /Tinna
Hej @Susanna Tack för att du kontaktar oss. Om du vill arbeta med resultatenheter i Visma eEkonomi så finns det vissa inställningar som du behöver göra. Läs mer om det i hjälpavsnittet Lägg till resultatenheter. Toppen att du har kollat så själva SIE-filen ser korrekt ut. Har du redan gjort alla inställningar enligt hjälpavsnittet, rekommenderar vi att du kontaktar vår support för vidare felsökning. Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
Hej @MaieHus Tack för att du kontaktar oss. Jag har för mig att supporten ska kunna hjälpa dig att plocka bort detta, så slå supporten en signal så hjälper vi dig i den kanalen istället. Välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Hej @carnib Tack för att du kontaktar oss i forumet. För att hantera differensen på ditt skattekonto kan du följa dessa steg:Gå in under Kassa- och bankhändelser och välj Skattekontot. Matcha den första bankhändelsen med momsredovisningen. När du gör detta kommer en differens att uppstå. Här väljer du Ny bokföringshändelse - Egen kontering. Placera differensen mot ett lämpligt konto, exempelvis OBS-konto 2999, och klicka sedan på Bokför.När detta är klart, matchar du den andra transaktionen som ett Övrigt uttag eller insättning (beroende på om du ska få tillbaka eller betala pengar) och väljer Egen kontering. Här hämtar du upp samma bokföringskonto som du använde för differensen (t.ex. OBSkonto 2999) och klickar sedan på Bokför. Med dessa steg är differensen korrekt bokförd, och skattekontot blir balanserat.Hoppas detta hjälper dig och annars är du varmt välkommen att kontakta vår kunniga support så hjälps vi åt. /Tinna
HejUnder fliken Bokföring kan du lägga upp olika Resultatenheter (Reg.nr) och under Inställningar/Företagsinställningar/Bokföringsuppgifter klickar du i Använd Resultatenheter.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome