Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@daniels!Jag ser att@Numbers_and_Friendshar svarat och det är helt korrekt. Men det stämmer också som du själv skriver - att du behöver välja 0% moms som artikelkontering på den artikel som ska faktureras utan moms. Gäller det alla artiklar, då rekommenderar jag att du markerar alla artikelar ute till vänster i "artikel-listan". Sedan kan du välja "Hantera flera artiklar" längst nere till vänster och där välja 0% moms på alla dina artiklar.När du gjort det så kommer det längre inte räkna någon moms på dina fakturor.Ha det nu så bra och hoppas du får till det som önskat.
Ingen förbättring skulle jag säga. Däremot gick det att bli av med momsen, men exakt hur jag gjorde minns jag inte nu, kan kolla i programmet och se om jag kommer på nåt, annars får nån från Visma svara på det.Tyvärr är eEkonomi absolut inte gjort för föreningar, vad Visma än säger. Det gamla programmet Visma Förening var det, men tydligen ville man inte underhålla detta och la helt enkelt ner det utan att ersätta det. Riktigt tråkigt.
HejNär du skapar artiklar som ska användas i din fakturering väljer du artikelkonteringar som är momsfria t ex Tjänster 0% moms eller Varor 0% moms.Vänliga hälsningarRoffaK
Hejsan@CarinaM_!Tack för din fundering. Idag har vi ingen funktion för detta - aytt kunna ta ut en pdf på skickade betalningar i efterhand. Det går i dialogrutan när du ska exportera din betalningsfil men inte i efterhand. Brasklapp: I vissa fall och vissa banker går det där att ta ut den informationen, men hur eller med vilka banker det går med vågar jag inte lova.Jag lyfter det gärna vidare som en förbättringspunkt. Och glöm inte - om du kommerpå något annat som du saknar eller behöver är du välkommen att registrera det som ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via Feedback och Förslag inne i eEkonomi.Ha nu en fin onsdag, Carina.
Hej@CarinaM_och@Numbers_and_Friends. Precis som sistnämnde skriver, vi upplever just nu ett par felmeddelanden i Visma eEkonomi. Jag vill be er vänta på nya besked eller testa igen om en stund. Vi har koll på felen och jobbar just nu för att få det fixat så snabbt som möjligt. Här är en forumtråd tills vidare.Väl mött.
Awesome