Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejVer A29 indikerar att programmet är inställt på Kontant-metoden då försäljningen bokförts i samband med inbetalning. Om ni har Faktureringsmetoden bör du kontrollera inställningarna och om de ändrades i februari.I Faktureringsmetoden ska kundfakturor bokföras den dag de skrivs på konto 1510 och regleras den dag de betalas. Som det är gjort i början av året.Om ni ska göra om bokföringen för att den innehöll felaktigheter tycker jag att ni ska göra om "rätt" och inte ta några genvägar. Men kontrollera hur programmet är inställt när det gäller bokföringsmetod.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej @RESTORED Om detta är verifikationen för själva momsredovisningen så verkar det som om du har haft en verifikation med där 1930 har haft en momskod. Svårt att hjälpa dig mer här via forumet men mitt råd är att du ångrar den momsredovisningen (tänk på att du måste ångra momsredovisningen i kronologisk ordning) och sen göra om den och kontrollera vad som faktiskt kommer upp i de olika rutorna. För nånstans där kommer du att hitta en rad med 1930 och det här beloppet Börja så och löser du det inte så behöver du kontakta vår kunniga support för vidare felsökning. /Tinna
Det var precis vad jag behövde lära mig. Tack så mycket Tinna! Ha en bra dag 🙂
Tack för förtydligandet @Olle M Då rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så vi felsöka tillsammans med dig. Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
De ska ingå i deklarationen för kvartal 4 2023. Granska det underlaget om du inte är säker på att du har tagit med de intäkterna då. Programmet bokför de obetalda fakturorna automatiskt när sista momsredovisningen för året görs.
Awesome