Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @byggteknik63 Välkommen som ny forummedlem. Om du säger upp ditt abonnemang av Visma eEkonomi Smart kan du inte längre arbeta i programmet. Den som har behörighet som administratör för företaget kommer att ha tillgång till en läsversion där all tidigare tillagd information finns att se. Läsversionen är tillgänglig när du loggar in på vismaspcs.se. I läsversionen kan du exportera en SIE-fil och skriva ut dina kundfakturor och rapporter. Läs mer i hjälpavsnittet Säg upp ditt abonnemang Du kan skriva ut dina obetalda kundfakturor per kund som pdf. Det gör du via Bokföring - Rapporter - Obetalda kundfakturor enligt bild nedan. Ha en fin fredag och hör av dig om du har några frågor så hjälps vi åt. /Tinna
Det är sedan läänge en önskad funktion att kunna ange pris i EUR.Går tyvärr inte idagOch om du sparar en faktura (i EUR) i utkast så ändras också priset när man tar fram den igen
Tack för svar! Är det dock en ingående balans om insättningen gjordes då räkenskapsåret redan var påbörjat? Bör det inte bokföras som en bankhändelse alternativt göra en manuell verifikation? (Vad det nu betyder. Det var en i Vismas support som tipsade mig om att fråga om det och beroende på svaret kan jag sen få hjälp av dem att göra det rent praktiskt).
Hej @ulvesked Har du valt Norge som land kommer inte bankgirot att kunna synas på fakturan, du får antingen välja land Sverige om du inte skickar fakturorna som brev. Om du skickar fakturor via e-post, Kivra, så spelar det ingen roll. Alternativt kan du lägga in bankgiro som en textrad på varje faktura.QR-koden på fakturan använder bankgironumret. Därför har vi fått flera förfrågningar från kunder som har noterat att QR-koden innehåller ett annat kontonummer eller bankgiro än det som anges på fakturan. Detta beror på att fakturan endast visar IBAN-numret och inte bankgironumret. Jag testade att skanna en QR-kod i min bank på en faktura som var till utlandet, då får jag fel om bankgiro men det känns som att det har att göra med att på banken gör man ingen vanlig betalning när det är en utlandsbetalning. Om man är inne på rätt ställe så bör det bli korrekt. Ha en fin dag! /Tinna
Hej @KickiO Bra att Swedbank hjälpte dig att sätta upp kopplingen rätt och tack snälla för att du är så bra på att återkoppla. Ha en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Awesome