Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

@Fd medlemJag är inte riktigt med i hur du menar men jag undrar om du eventuellt har en delvis felaktig bild av hur funktionen Kassa- och Bankhändelser fungerar?Lite förenklat så är det - som jag uppfattar det -inte ett 100% 1:1 förhållande mellan det man ser under Kassa-och bankhändelser och antalet verifikationer på det bokföringskonto som ett "Kassa-konto" är kopplat till. Som tex Skattekonto i eEkonomi och bokföringskonto 1630.Slutresultat och aktuellt saldo är det samma (skall vara detsamma) men det du ser under Kassa- och Bankhändelser är en vy som delvis skiljer sig från vad man ser i Huvudboken.Jag kan själv reta mig lite på att det inte är ett 1:1-förhållande hela vägen från ax-till-limpa gällande lönerna och arbetsgivardeklarationen men jag kan intyga att arbetssättet som@Lovisa - 4L Ekonomi ABföreslår fungerar och som jag uppfattar det så är det, för tillfället, det tänkta arbetssättet i eEkonomi.
Khedron, det fina i "kråksången" är att Visma Spcs Hade (har) ett utmärkt program för just föreningar, Visma förening, som just var anpassat till föreningar och som var (är) klockrent och går som tåget. Du kan t om inifrån programmet skicka SMS till medlemmarna. Det upphörde Visma Spcs med i somras. Och från årsskiftet 23/24 så har de inte länger support på programmet.Tyvärr har inget av dessa funktioner tagits med till eEkonomi som naturligtvis är byggt på ett annat eftersom det är ett webbaserat program till skillnad från Visma förening. Kan vara så att den teknik/kunskap som fanns i det gamla inte går att "kopiera" till det nya. Om jag förstått rätt så det enda program Visma Spcs har som är lite kraft i är Visma Administration 1000/2000./Rolf
Hej @gustaf_dah Tack för att du skriver till oss. Utan att se ditt program känns det som om du kanske har bocka i Klart i menyn till vänster på Förändringar i Eget kapital. Då blir alla fälten utgråade. Prova att du bockar ur klarmarkeringen och välj Visa alla kolumner så borde det gå att ange Insatt kapital vid bolagets start sedan. Om mitt lilla antagande inte stämmer behöver du slå en signal till programsupporten som vid behov kan koppla upp och hjälpa dig felsöka. Ha en fin dag /Tinna
HejPerfekt. Då har du koll på utdelningsfrågan.När det gäller verifikationen så kan du bara bokföra de två översta raderna 2024-01-01. Balanserad vinst och utdelning bokförs på samma datum som bolagsstämman. Det är först då som förslagen beslutas och protokollförs.Vänliga hälsningarRoffaK
HejDet som saknas i din bokföring är Momsdeklarationen 2022-08-17. Där skulle du ha bokat:Debet 2650 416Kredit 1630 416Kolla att du har 416 kvar som skuld på konto 2650. I så fall får du göra ovanstående bokning i efterhand 2023-12-31.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome