Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet är först i maj 2023 som utdelningen är tillgänglig för aktieägarna och det är först i K10 för inkomståret 2023 som utdelningen ska anges i ruta p.2.7 Utdelning.I K10 inkomstår 2022 har du gjort rätt som skrivit 0 (jag antar att det inte beslutades om utdelning på bolagsstämman i 2022)Vänliga hälsningarRoffaK
Hej @NicklasO Tack för att du hör av dig till oss. Det stämmer att du idag endast kan hantera 25 utkast åt gången samt att du inte får en varning om du glömt referens. Du får gärna lämna förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via knappen feedback och förslag på startsidan av eEkonomi. Ha en fortsatt fin dag /Tinna
Föreslår att du sparar ner denna länk på BAS-kontoplanen som en genväg i din webbläsare. Då har du hela BAS-kontoplan och kan lätt se de olika kontona i klass 1-9. Länken,https://srfredovisning.se/baskontoplan/?fbclid=IwAR0iR1cHjdexPgx14bB-rsm4iMf_7Gt0khPDgT5OPK8Ju_1MYuK2AU8NYeoIntäktsränta från Skatteverkets Skattekonto bokförs på8314Skattefria ränteintäkter/Rolf
HejOmföringen gäller alla kapitalkonton och inte bara 2019 och 2010.Du har satt in 38 926,99 kr (konto 2018) och tagit ut 22 514,00 (konto 2013). Du har alltså satt in netto 16 412,99 i firman. 12 259,50 av dessa täcker din förlust från verksamheten och resten 4 153,49 bokar du upp på konto 2010 kredit.Din nettoinsättning i firman är större än förlusten och då blir det så här.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej @Fd medlem!Här är en av dem som troligen är en liten del i av att Visma Spcs har gjort något såhär "dumt". 🙂Saken, för oss som vill ha det så är det riktigt fiffigt.Eller med andra ord: det finns två sidor av saken.Jag förstår fullständigt att man vill ha största möjliga ordning och reda bland sina verifikationer och så långt som möjligt ha dem en snygg kombinerad nummer- och datumföljd. Trots detta så är jag personligen en stark anhängare av automatiserade matchningar. Min personliga uppfattning är att de för mig spar mycket mer tid än vad det kostar den eventuella gång det skulle bli fel.@AnnicaLhar ett bra förslag i form av att dedikera denna typ av verifikationer till en egen verifkationsserie.Personligen tror jag alla bokföring sakta med säkert går mot allt mer automatisering och allt mindre manuell hantering. Så jag har för egen del valt att släppa att ha allt i maximalt ordning och låter istället systemet hålla reda på det.Hoppas du hittar ett arbetssätt som passar dig!
Awesome