Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Monkan26! Menar du kontot för fordran hos Zettle så ändrar du kontot under Inställningar - Företagsinställningar på fliken Grunduppgifter. Om du vill skapa upp ett separat konto för att lättare hålla koll på kortavgifter och din fordran hos Zettle kan du göra det genom att gå in på Inställningar - Kontoplan - Nytt konto. Jag vill bara förtydliga att Zettle endast används för din försäljning och att din bankkoppling hjälper dig med dina andra bankhändelser. Utbetalningen som du får från Zettle kommer i en klumpsumma som kan bestå av flera olika typer av transaktioner som programmet inte kan urskilja per automatik, vilket är orsaken till att du behöver matcha dessa för hand. När det gäller andra typer av bankhändelser som ex. inköp och hyror så hjälper bankkopplingen dig med att bokföra eller ge bokföringsförslag. Zettle och bankkoppling fungerar alltså som ett bra komplement till varandra. Återkom gärna om jag har missuppfattat din fråga eller om jag kan hjälpa dig med något annat. Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Topp - det var inte glasklart, tack för förtydligandet!😀
Såhär tänkte jag?2440 K (total)4425 D (total)2614 K (moms)som är för 2614 25%2647 D (moms)som blir då också 25% för 2647Skulle bara ville se hur formeln i 'bokföringsförslag' kan se ut, vore mer komplett om man tex kunde välja lite av sådana formler för leverantörsfakturor!? Istället för at vi sitter timvis att får fram en formel som faktiskt funkar 🙂
Hej @RareFindsEU Tack för att du kontaktar oss. Vi tolkar dig som om det är en faktura som blivit fel och att den är markerad som betald. Det går inte att radera en redan skapa kundfaktura i Visma eEkonomi utan den får du kreditera och sedan skapa en ny korrekt faktura. Hade kundfakturan varit obetald hade du istället kunnat följt anvisningarna för Ångra faktura. Gör så att du ringer till oss på supporten så kan vi kika på hur det ser ut i ditt program gällande din andra fråga innan vi rådgör vidare med dig. Varmt välkommen att kontakta supporten /Tinna
Hej @CarinaM_ Skönt att det har löst sig och tack snälla för att du återkopplade till mig. Ja ibland är lösningarna lite kluriga men fint att du delade med dig av lösningen. Ha en bra dag och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver . /Tinna
Awesome