Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, goda nyheter! Vi har numera stöd för räntefakturering via vår tjänst Påminnelse Direkt. Från den 1 september betalas all inkasserad dröjsmålsränta automatiskt ut till dig. Det blir därmed ännu mer förmånligt att överlämna dina förfallna fakturor! Lär mer om denna tjänsten här» /Hilda
Om ni säljer mycket inom EU vore det kanske idé att övergå till faktureringsmetoden för att undvika detta problem.Men om ni inte vill göra det kan EU-försäljningen bokföras som en manuell verifikation vid leverans så att den kommer med i momsredovisningen, sedan vänds den verifikationen när betalningen kommit in. Det blir fler verifikationer totalt sett men EU-försäljningen rapporteras i rätt period. Konteringen på den manuella verifikationen ska vara samma som fakturan kommer att skapa men debiteras 1510 i stället för bankkontot.
Ojdå det var lite stökigt men bara ring mina kunniga kollegor så löser ni det tillsammans. Du är värd en härlig dag 🙂 /Tinna
Hej @RareFindsEU Varmt välkommen som ny forummedlem. Vad vi kan se verkar du ha en aktiv bankkoppling sedan 2023-10-13 så du bör kunna lägga in bankhändelser manuellt/Importera ett kontoutdrag/Kopiera och klistra in kontoutdrag på allting tidigare än det datumet. Allting efter det datumet ska komma in med hjälp av bankkopplingen. Eftersom det finns en aktiv bankkoppling nu så ska allting läggas in via Kassa- och bankhändelser och sedan matcha mot kundfakturan och inte via Åtgärder - Registrera inbetalning på fakturan. För säkerhets skull rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så vet jag att vi inte missförstår varandra. Så kan vi passa på att få visa dig hur arbetsgången ser ut i ditt program också 🙂 Välkommen att kontakta supporten./Tinna
Hej igen @Assson! De licenser du har hittar du under Mina Tjänster - Användare och tjänster. Klicka i den lilla togglebaren Visa tjänster för att se alla tjänster som dina användare har: Här kan du ta bort och lägga på licenser på dina användare. Om du bockar ur en tjänst kommer du då ha en ledig licens att lägga på en annan användare. Om den lediga licensen inte används avslutas den automatiskt vid nästa avtalsperiod. Om du har några funderingar kring dina avtal och licenser är du alltis välkommen att kontakta mina kollegor på avtalsavdelningen. Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Awesome