Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @OrtoMill Tack för att du kontaktar oss. Jag har hittat hjälpavsnitt som kommer att besvara dina funderingar. I hjälpavsnittet Vad betyder de olika statusarna på löneutbetalningen som är skickad med bankkoppling? kan du läsa mer om de olika statusarna och vad de betyder. Hur du hanterar arbetsgivaravgiften kan du läsa om i Hur skapar jag arbetsgivardeklaration i Visma Lön Direkt? Jag stänger din andra tråd men om du har några andra funderingar är du alltid välkommen att höra av dig så hjälps vi åt. /Tinna
Om du krediterar fakturan utan moms och gör en ny med moms är det mellanskillnaden som kunden ska betala. Om kunden inte har betalat den ursprungliga fakturan utan moms skriver du på den nya fakturan med moms att denna ersätter den som var utan moms, och då ska kunden betala hela beloppet inkl moms.
Hej @Nellie 123 Tack för att du kontaktar oss Jag misstänker att du förmodligen har inställningen "Privatperson" i kundregistret på kunden IPT Sverige AB. Då blir priserna inklusive moms om du inte har bocka i inställningen "Visa priser exkl. moms för privatpersoner" under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter. Hör gärna av dig så jag får veta att du har hittat var skillnaden beror på och om du vill att vi kikar tillsammans är du alltid välkommen att kontakta supporten så hjälps vi åt. Ha en fin dag. /Tinna
Hej @Fd medlem! Det är 15 000 rader som är gränsen för hur mycket som kan läsas in i samma fil. Har tittat på det en extra gång tillsammans med mina kollegor och det finns dessvärre inget sätt att komma runt detta, då det handlar om hur mycket programmet "orkar" läsa in samtidigt. Vi rekommenderar att dela upp filerna så mycket som möjligt (exempelvis till en vecka i taget) för att optimera inläsningen. Jag förstår att det blir mer jobb för er, men när ni läser in mindre filer åt gången så minskar risken för att programmet stoppar inläsningen för att det blir för tungt. Återkom gärna om du har någon mer fundering. Hoppas att du får en fin helg! /Tinne
HejI de fall du inte har tillräckligt med information att göra en faktura av det så går det att bokföra det manuellt utan att du skapar en faktura. Viktigt att du skriver ut/Sparar den information du har som underlag till den verifikationen.Det finns två sätt att hantera detta på så ger dig båda alternativen.1. har du betalningen under kassa och bankhändelser vilket är det vanligaste så kan du hantera det på följande sätt från den sidan.Tryck på knappen matcha.Välj under bokföringshändelse övriga uttag och under bokföringsförslag egen kontering.Då får du upp möjligheten att lägga in en kontering manuellt som går mot företagskontot. 1.png 2. Om du inte skulle ha händelsen under kassa och bankhändelser så går det att helt manuellt lägga in en verifikation också.Detta gör du under Bokföring > Verifikationer > Ny verifikationDär får du inte någon hjälp med datum, text eller konton utan måste ange alla uppgifter på egen hand.Hoppas detta svar hjälper dig vidareHa en riktigt fin fredag och en trevlig helgJoachim  
Awesome