Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Vad du kan göra är att tillfälligt ta bort inställningen automatisk momsberäkning, då bör inte någon ny 2611-rad uppstå och du kan rätta momskoden utan problem.
Hej @Ellge_ och tack för din fråga. När du gör en SIE-import från ett annat program kan det finnas konton i SIE-filen som inte kan användas i Visma eEkonomi Smart, då dessa används i den automatiska bokföringen, vilket i ditt fall är 1510 och 2440. För att kunna importera bokföringen från sådana konton måste saldona på kontona flyttas till andra konton. Flytten görs inom BAS-kontoplanens grupperingar. Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig med din fundering, återkom gärna om något känns oklart. Trevlig helg! /Tinne
Obetalda fakturor ska bokföras per bokslutsdagen, inte löpande, när man har kontantmetoden/bokslutsmetoden. Menar du att de bokförts vid annat tillfälle under räkenskapsåret? Vilka konton har påverkats av bokföringen av t ex en leverantörsfaktura, ligger det i kredit på 2440 så är den inte bokförd som betald, bara som en skuld.
Då jag gissar att du inte bokför någon av dessa som leverantörsfakturor men ska bokföra dem i efterhand när beloppen dragits från kontot föreslår jag att du lägger in dem som kvitton. Sedan kopplar du dem mot bankhändelsen efter att beloppen dragits.
Awesome