Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ser nu!!! super för förtydligandet
Hej @Fd medlem Tack för din fråga 🙂 Kundfakturorna som är skapade i programmet finns som verifikationer då du har läst in SIE-filer. De obetalda fakturorna finns bokade på 1510 kontrollerar du enklast genom att göra en kontoanalys som du hittar under Bokföring - Kontoanalys. När betalningen kommer in i programmet eller om du importerar in betalningen kan du matcha mot Övrig insättning - Egen kontering, välj konto 1510 för att boka bort kundfordringar mot företagskontot. Skapar du nya fakturor i programmet blir det dubletter om bokföringen på fakturorna följt med i SIE-filen. Har du några följdfrågor är du välkommen att höra av dig igen så hjälps vi åt. //Tinna
Hej @birgit68 Tack för att du ställer en fråga till oss. Ibland blir det fel men vi hjälper dig gärna. Prova om du kan ångra matchning om du har matchat mot något felaktigt på din bankhändelsen. Dock försvinner den möjligheten om du gjort manuella verifikationer för att försöka korrigera misstaget. När du ser att det blivit dubbelt betalt på banken och bankhändelserna trillar in under Kassa- och Bankhändelser är: Matcha rätta betalningarna mot leverantörsfakturornaMatcha dubbelbetalningarna mot Övrigt uttag - Egen kontering och valfritt "slask"-kontoMatcha återbetalningen mot Övrig insättning - Egen kontering och samma "slask"-konto som ovan Det är svårt att rådgöra och ge dig en annan lösning utan att se din bokföring och hur du har korrigerat. Min rekommendation är därför att du slår en signal till mina kunniga kollegor som kan koppla upp och hjälpa dig. Välkommen att kontakta supporten//Tinna
Hej @Tess75 Tack för att du skriver till oss i forumet. Jag tolkar det som att du har en omatchad bankhändelse under Kassa- och Bankhändelser i programmet som du vill ha raderad då du redan bokfört leverantörsfakturan som betald och nu kan du inte matcha händelsen mot fakturan. Stämmer mitt antagande så behöver du ringa supporten så hjälper vi dig att radera bankhändelsen. Välkommen att kontakta supporten //Tinna
Jaha, det är alltså ett fält där man skriver in när och hur mycket man redan skrivit av inventarien.Tack!
Awesome