Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm du med inköpskonto menar ett kostnadskonto så har du gjort rätt.Vänliga hälsningarRoffaK
HejOm du har ett inköpskvitto som både har en privat del (2893) och en företagsdel är det bara ingående moms på företagets inköp som är avdragsgill. Den privata delen redovisas brutto på konto 2893.Vänliga hälsningarRoffaK
Tack för återkopplingen.Jag kan ju se som du skriver att det blir bättre i momsrapporten/bokslutet när alla försäljningar och momsvärden summeras och avrundningarna kan ta ut varandra.. Men vi skapar fakturor i ett annat program som räknar enligt skatteverkets modell jag länkade till, och det tar ju emot att sen vid bokföring av fakturan att siffrorna i visma inte är exakt samma som det som står på själva fakturan. Dock insåg jag att det går att justera den automatiska uträkningen ifall man verkligen vill, så det är väl ingen stor sak oavsett.
Hej AniVisma! I dagsläget har vi tyvärr ingen specifik funktion för avräkning och jag är inte helt med på hur du vill ställa upp din avräkning. Jag har bollat din fråga med mina kollegor och här har vi landat i att vi gärna ser att du tar kontakt med supporten, så att du kan visa precis hur du vill lägga upp det för att vi ska kunna ge dig en så bra lösning som möjligt. Slå gärna en signal till mina duktiga kollegor på supporten så visar de gärna dig hur du skulle kunna arbeta. Önskar dig en fin helg! /Tinne
Hej Hans! När du väljer att koppla bildunderlag som Inköp mot kvitto har du möjlighet att välja Annat konto och sedan Egen kontering: Är detta den typen av funktion som du efterfrågar? Om du har ytterligare önskemål på detta så rekommenderar jag att du lämnar detta till oss som ett önskemål. Det gör du direkt i Visma eEkonomi via knappen Feedback & förslag. Jag kan tyvärr inte lova att detta är något som kommer att implementeras, men alla önskemål som lämnas i produkterna tas emot och utvärderas av våra produktutvecklare. Jag önskar dig en fortsatt fin fredag och trevlig helg! /Tinne
Awesome