Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Hans! När du väljer att koppla bildunderlag som Inköp mot kvitto har du möjlighet att välja Annat konto och sedan Egen kontering: Är detta den typen av funktion som du efterfrågar? Om du har ytterligare önskemål på detta så rekommenderar jag att du lämnar detta till oss som ett önskemål. Det gör du direkt i Visma eEkonomi via knappen Feedback & förslag. Jag kan tyvärr inte lova att detta är något som kommer att implementeras, men alla önskemål som lämnas i produkterna tas emot och utvärderas av våra produktutvecklare. Jag önskar dig en fortsatt fin fredag och trevlig helg! /Tinne
Uttaget från banken kommer in i eEkonomi som en bankhändelse, välj då "Betalning av leverantörsfaktura" och plocka upp fakturan från listanSedan är ju detta ett gammalt problem som Visma borde löst för läänge sedan
Hej Nerko_ Här rekommenderar vi att du kontrollerar med din redovisningskonsult eller Skatteverket om du behöver göra några korrigeringar gällande momsrapporterna som redan är gjorda och deklarerade. I forumtråden Byte från Bokslutsmetoden till Faktureringsmetoden kan du läsa mer om hanteringen i Visma eEkonomi. Har möjligen @AnnicaL något att tillägga eller ge råd kring? //Tinna
Tack, en utmärkt lösning!
Hej Ida! Om jag tolkar din fråga rätt så har du följande belopp med olika datum: 124,20 kronor31,05 kronor60 kronor Själva fakturan är på 155,25 kronor 1. Välj matcha på händelsen på 124,20 kronor 2. Matcha händelsen mot fakturan 3. Orsak till differens- Välj Delbetalning 4. Bokför 5. Matcha händelsen på 31,05 kronor mot samma faktura så den blir slutbetald 6. Bokför 7. Matcha sedan påminnelseavgiften på 60 kronor som Övrigt uttag – Egen kontering mot valfritt konto. Hoppas detta blir som du har tänkt dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till supporten så hjälper vi dig gärna. //Tinna
Awesome