Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Ida! Om jag tolkar din fråga rätt så har du följande belopp med olika datum: 124,20 kronor31,05 kronor60 kronor Själva fakturan är på 155,25 kronor 1. Välj matcha på händelsen på 124,20 kronor 2. Matcha händelsen mot fakturan 3. Orsak till differens- Välj Delbetalning 4. Bokför 5. Matcha händelsen på 31,05 kronor mot samma faktura så den blir slutbetald 6. Bokför 7. Matcha sedan påminnelseavgiften på 60 kronor som Övrigt uttag – Egen kontering mot valfritt konto. Hoppas detta blir som du har tänkt dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till supporten så hjälper vi dig gärna. //Tinna
Hej Henrik! I fältet artikelbenämning har du idag plats för 50 tecken. Behöver du skriva in ytterligare information på dina artiklar så har du möjlighet att göra det i fältet anteckningar som finns inne på en artikel. Anteckningar om artikeln kommer inte att visas på fakturor. Hoppas att detta räcker för dig och annars är du välkommen att lämna ett förslag till våra programutvecklare. I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Har du några ytterligare frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet. //Tinna
Hej EbSowe! Det är samma funktion och blir helt rätt. Vi har bytt benämning i programmet men har inte uppdaterat detta i filmen, men en uppdatering av filmen kommer att komma framöver. Tack för att du uppmärksammar oss på detta! Önskar dig en fin dag! /Tinne
Hej, ja ett väldans bök om man missar krysset...Och mer och mer fakturor tolkas numera som kvitton eftersom mer och mer fakturor måste laddas ner från någon hemsida
Hej EbSoWe! Här så tror jag att det är bäst att du skapar återkommande fakturor för de första fakturorna enligt anvisningarna i hjälpavsnittet Skapa återkommande faktura. Slutfakturan skapar du sedan manuellt som en kundfaktura med slutbeloppet. De tidigare betalningarna kan du specificera för kunden på slutfakturan i en textrad. Jag hoppas att detta kan hjälpa dig med faktureringen. Återkom gärna om något känns oklart eller om du har fler funderingar. Önskar dig en fin eftermiddag! /Tinne
Awesome