Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Theres! När du skapar en ROT-faktura så anger du de kostnader som du fakturerat kunden i samband med det skattereduktionsgrundande arbetet under Övriga kostnader och Materialkostnad.Beloppen som skrivs in där är alltså "inbakade" i ditt skattereduktionsgrundande jobb och är endast information till Skatteverket, det visas inte på fakturan till kunden. Om dina materialkostnader och övriga kostnader är skattereduktionsgrundande så skrivs det alltså in under Materialkostnader och Övriga kostnader, vill du specificera dessa för kunden så kan du förslagsvis lägga in en textrad på fakturan och förklara att det ingår i det skattereduktionsgrundande beloppet. Vill du fakturera specifikt för materialkostnad och övriga kostnader så behöver du skapa upp egna artikel för detta och lägga in på fakturan, vilka ska läggas in med inklusive moms. I den här tråden har vi fått en liknande fråga där en av våra champions har beskrivit hur du också kan lägga upp en ROT/RUT-faktura. Jag tror att den kan hjälpa dig i din fråga, så kika gärna på den! Jag hoppas att detta hjälper dig med din fråga, känns något oklart är du självklart välkommen att återkomma i tråden så kikar vi vidare på det. Ha en fin dag! /Tinne
Tack för snabbt svar.Då behöver man kanske inte alltid referenskod.MvhGunilla
Hej byggtjanster! När du är inne på Visma Online så klickar du på företagsnamnet uppe till höger. I rullisten hittar du Fakturainformation, klicka där så hittar du alla dina fakturor: Om du vill ändra faktureringssätt eller har fler funderingar om dina fakturor så är du varmt välkommen att kontakta mina kollegor på Avtal & Abonnemang som kan hjälpa dig med detta. Varmt välkommen tillbaka till forumet! /Tinne
Hej Eureco och tack för din fråga! Det som kunden behöver göra är att lägga till en API-licens som aktiveras under Appar & tillval - Vismas tillval - under Övriga integrationer. När denna är aktiverad behöver de kontakta kassasystemet för vidare hjälp med att koppla på det. Behöver kassasystemleverantören hjälp med hur man gör detta är det vår API-support leverantör man behöver kontakta. Är de en partner till oss ska de ha fått en mailadress som de kan kontakta oss via. Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig, återkom gärna om något känns oklart eller om du har några fler frågor gällande detta. Ha en fin dag! /Tinne
De flesta system har ju så man kan göra valet om markören ska stanna i fältet eller inte och därutöver så brukar det finnas val om det ska vara valfritt eller tvingande. Det kan ju finnas vissa konton som man vill ha det tvingande medan det på andra inte ska med.
Awesome