Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Wallerina! Vi har just nu problem att ladda upp ansökan för ROT/RUT till skatteverket och felsöker orsaken till detta. I fliken Kända fel finns tråden Problem att ladda upp ROT/RUT-ansökan till SKV, kika in där och prenumerera gärna på tråden så får du notiser när det inkommer mer information från teamet. Jag önskar dig en fortsatt fin fredag och trevlig helg! /Tinne
Hej Cecilia! Ibland blir det tokigt, men det är inget som inte går att lösa 🙂 Så som du gjorde från början är också rätt och du kan ha kvar det om du inte vill göra om betalningen, men som du säger så är det smidigare att framöver välja Betalt med egna pengar istället. Om du ändå vill göra om betalningen så kan du göra som du föreslog och föra tillbaka beloppet till ditt privata konto och ångra matchningarna mot leverantörsfakturan under Kassa- och bankhändelser. Därefter tar du bort bankhändelsen och matchar fakturan som Betald med egna pengar. Du har tänkt helt rätt här, bra jobbat! Varmt välkommen tillbaka till forumet om du har fler funderingar. /Tinne
Tack för tips 🙂 Jag ska kolla det nu när jag kör lönen denna gången. Men jag tror att det faller på att den importerade SIE-filen inte hamnar som en importerad verifikation, för den är ju slutkonterad mot 1930 för själva banktransaktionen. Den ligger liksom som en klar verifikation. Förra gången struntade jag i att maila supporten, bokade den som betalning mot kassan och sedan motkontering. Jättesmidigt...Men nu ska jag leta efter den som importerad och se om det funkar bättre.
Hej Charlotte! Självklart vill vi hjälpa dig och jag har full förståelse för att du inte vill att kunderna ska kunna räkna varandra. Hoppas att du hittar ett sätt att arbeta som funderar bra för dig och att du lämnar ett önskemål på programförbättring direkt till våra utveckare som jag skrev ovan. Hör av dig om det är något annat du funderar på i ditt program så kan vi hjälpas åt. Ha det fint //Tinna
Hej Frédéric! Då får du gå in under Kassa och bankhändelser - Välj den aktuella periodens händelser och så letar du fram den felaktiga betalningen. Här klickar du på raden och väljer Ångra matchning. När detta är gjort får fakturan status obetald i Visma eEkonomi och du kan nu registrera om kundens inbetalning av fakturan så blir den sedan ansökningsbar igen. Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. //Tinna
Awesome