Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Madicken1! Du arbetar smidigast med Zettle-transaktioner via Kassa- och bankhändelser.När du får betalt från Zettle till ditt bankkonto ska du matcha transaktionen mot försäljningstransaktionerna som bokförts i Visma eEkonomi Smart. Om du har en aktiv bankkoppling finns din bankhändelse redan i listan Bankhändelser på kontoutdraget. Om du saknar bankkoppling skapar du upp en manuell bankhändelse genom att välja Ny bankhändelse och lägg till det utbetalda beloppet från Zettle. När du får in betalningen från Zettle så gör du enligt nedan: 1. Klicka på bankhändelsen och välj Matcha.2. Välj bokföringshändelsen Övrig insättning och inkomsttyp Egen kontering. Du ska bokföra mot det bokföringskonto som programmet bokfört fordran från Zettle på, vilket blir 1580 i ditt fall.3. Bokför betalningen. Jag kan varmt rekommendera vårt hjälpavsnitt Registrera utbetalning från Zettle, där visar vi steg för steg hur du arbetar med Zettle. Filmen Arbeta med iZettle och Visma eEkonomi visar också hur arbetsgången ser ut från början till slut. Jag tror att både hjälpavsnittet och filmen kan guida dig igenom hur du ska arbeta, men om du har några fler funderingar är du självklart välkommen att återkomma så häjlper vi dig!/Tinne
Hej igen,Supporten hittade förklaringen ! Det är så att när bankhändelserna är sorterade i datumordning så att de senaste ligger i botten kommer rutan att hamna så där långt ner. Om man klickar på sorteringspilen så att senaste händelsen hamnar överst fungerar inklistringsrutan som den ska. Vi får alltså lära oss att sortera i fallande datumordning för att det ska flyta på.
THANKS ALOT🙂
Tack!! Det var precis vad jag letade efter. Tyvärr kunde Visma support inte svara på det. De ansåg att det var en bokföringsteknisk fråga, men jag tycker det är en standard fråga när man är ny i Visma och börjar från scratch! Tack igen för svaret. Problemet är borta nu!
Hej! Välkommen till forumet - kul att du har hittat hit. I programhjälpen finns ett avsnitt som heter Anläggningstillgångar. Här hittar du information bland annat om hur dulägger in en anläggningstillgång i Visma eEkonomi, hur du hanterar avskrivningar och mycket annat. Det finns flera fördelar med att registrera dina anläggningstillgångar. Du får koll på dina tillgångar och när de köptes. Detta har du stor nytta av när du sedan ska göra årsavstämning i programmet, då kommer de flesta uppgifter att finnas med och programmet kan sköta avskrivningen. Börja med att kika på detta och hör gärna av dig om det uppstår några frågor eller funderingar. Ha en fin dag! /Tinna
Awesome