Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Du har fyllt i att den är avskriven tom 2028-02-29, det är troligen där felet ligger för då ska ju inga avskrivningar göras förrän efter det datumet! Du ska tömma det fältet och låta programmet hantera datumen.
HejI Visma eEkonomi kan du bara ta fram och bokföra Årets resultat som är grunden för din NE-bilaga i Inkomstdeklaration !. "att skatteresultatet ska bokföras i årets resultat" känns främmande och förvirrande. Glöm det.Om du vill gå vidare med en skatteberäkning i Visma får du köpa tilläggetVisma eEkonomi Deklaration/Årsbokslut. Här kan du läsa in dina personliga uppgifter från skatteverket och göra en total skatteberäkningVänliga hälsningarRoffaK
Hi Serina and thank you for your questions! Since the fee comes from Zettle, the first step is to contact Zettle to confirm that there's no issues from Zettle's environment. If everything seems correct from there, our support team will be able to help you look into this. Please contact our support team for further troubleshooting. I hope the above is useful to you. Please feel free to contact us again if you have any further questions! /Tinne
Hej Madeleine!Visma eEkonomi har ingen löneart för utmätning utan den löneart som du använder för att registrera utmätningen är nettoavdraget "Avdrag efter skatt" där du lägger in själva utmätningsbeloppet i kredit. “Avdrag efter skatt” bokförs som standard på konto 2790 och detta kan du sedan boka om i efterhand till konto 2750 Utmätning på en manuell verifikation. I kontoplanen i Visma eEkonomi kan du aktivera kontot 2750 genom att bocka i "visa även inaktiva poster" om kontot inte är aktivt hos dig. När du sedan gör betalningen till Kronofogdemyndigheten gör du det genom ett Övrigt uttag som du bokför 2750 i debet och 1930 i kredit. Har du några följdfrågor eller funderingar så höra av dig så hjälper jag dig gärna. /Tinna
Hej Viktor! För att ändra detta behöver du ta kontakt med mina kollegor på vår avtalsavdelning. Välkommen att höra av dig och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Awesome