Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@jan_truedson! Vi har bytt namn på Kundetiketter till Kundgrupper, så jag förstår att det inte var helt lätt att hitta funktionen.. 🙂 Du hittar Kundgrupper under Inställningar i menyn, när har du har skapat din kundgrupp kan du fakturera hela kundgruppen i en batch. När du har lagt upp en ny kundfaktura klickar du upp rullisten där du väljer vilka kunder du ska fakturera. Bocka i Välj flera kunder i rullisten. Längst ner i listan ser du dina kundgrupper och kan välja den kundgrupp du vill fakturera. Jag passar även på att skicka med våra hjälpavsnitt Skapa flera fakturor och Kundgrupper om du vill läsa mer om detta. I bilden nedan ser du hur det ser ut hos mig: Jag hoppas att detta hjälpte dig i dina funderingar. Om det uppstår fler frågor är du alltid välkommen att återkomma till oss i forumet. Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Hej Christopher! Tack för att du hörde av dig gällande den trasiga länken till Checklista - Momsredovisning för enskild firma. Jag har fixat den nu och hoppas den kan vara till hjälp och annars finns vi här. Ha en fin vecka Tinna
Hej Tinne,Tusen tack för din hjälp. Skönt att jag tänkte rätt.😁Jag återkommer ifall jag har mer funderingar.😁/ Linnéa
Hej Anette! Den inställning du gjorde gör att du kan aktivera de momskonton som finns i kontoplanen, som exempelvis 2611 - Utgående moms på försäljning inom Sverige, 25%. Det är inte möjligt att inaktivera de försäljningskonton som är standardposter i kontoplanen, däremot kan du välja att ta bort momskoden på försäljningskontona. Om du vill att vi kikar på det så är du välkommen att kontakta mina kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp och titta tillsammans med dig i ditt program. Önskar dig en fin fredag och trevlig helg! /Tinne
Hej Fredrik! Nej vad gäller redovisningsvaluta i Visma eEkonomi så är det fortfarande som min kollega Theodor skriver lite högre upp i tråden. Det finns ingen möjlighet att ställa in någon annan redovisningsvaluta än SEK. Förstår att du verkligen skulle uppskatta en förändring kring detta men vill vara ärligt med att det inte är något vi kommer att förändra i närtid. /Tinna
Awesome