Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej EvgeniaM! Jag ser att du har skrivit två frågor i tråden, jag besvarar båda i det här inlägget. 1) I Visma eEkonomi ska ditt egna IBAN-nummer ligga upplagt under Inställningar och Kassa- och bankkonton när du skapar fakturor vid utlandsförsäljning. Visma Spcs kunder ska ha ett unikt IBAN. Anledningen till detta är på grund av att när våra kunder använder bankkoppling så måste kopplingen gå mot rätt kundnummer. Kundnumret kopplas nämligen samman med ett IBAN-nummer. Om samma IBAN skulle vara inlagt på flera kundnummer, skulle kopplingen ha flera olika möjliga kundnummer att styras mot och skulle därför inte kunna urskilja varifrån den ska hämta information. Det är alltså du som kund till Visma Spcs som behöver ha ett unikt IBAN-nummer, inte dina kunder. Du kan registrera en kund i ditt program som har delat samma IBAN-nummer till andra leverantörer. Så om din kund har IBAN-numret till Marginalen Bank går det alltså fint att skicka fakturor till denne. 2) Om du skapar en utländsk faktura som en manuell verifikation så kommer det inte att visas i den Periodiska sammanställningen, då den baseras på fakturor. Momsrapporten inkluderar däremot manuella verifikationer så länge som du har rätt momskod på bokföringskontona. Bokföringskontona har olika momskoder som avgör i vilka block och rutor beloppen kommer att visas på momsrapporten, läs mer om det i vårt hjälpavsnittMomsrapportens innehåll. Jag hoppas att detta hjälpte dig att reda ut dina funderingar. Om något känns oklart eller om du har andra funderingar är du alltid välkommen att återkomma till oss i forumet! /Tinne
Kul att höra att det hjälpte dig! Varmt välkommen tillbaka till forumet. /Tinne
Hej Tinne,Okej toppen men då var det så som jag tänkte.Ville ställa frågan för att se till att allt var korrekt.Min helg var bra, hoppas att du haft en fin helg!/Lindsman
Hej Rickard! Hur fakturor skickade viamejlläggs upp i mejlkorgen är tyvärr ingenting vi kan styra, utan hanteras via mejlleverantören. Utfalletvarierarberoende på vilket mejlprogram man använder och vilka inställningar som finns. Önskar dig en fin eftermiddag! /Tinne
Hej igen!Tack för svar! Det var väl det jag hade för mig och det var så jag gjorde förra året. Då har jag fått svar på mina funderingar gällande detta så här långt! Tack snälla igen!😍🙏
Awesome