Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Ekeröföretag! Om du vill se de bilagor du tidigare har skickatfrån programmet går duin på respektive faktura ochklickar på bilagans ikon för attladda ner dentill din dator. De kunder du skickar fakturor till som har Visma eEkonomi gör på samma sätt.Däremot är det svårt för oss att svara på hur det ser ut för de fakturamottagare somanvänder ett annat system, däremot så skulle jag tro att principen är densamma - De öppnar upp fakturan i sitt system, klickar påbilagan ochladdar sedan ner den. På bilden nedan kan du se vart bilaganligger i dina kundfakturor: Jag hoppas detta hjälper dig i din fråga. Om jag har missförståtteller om du inte lyckas öppna upp bilagorna från Visma eEkonomisåär du varmt välkommen att återkomma i tråden ellerkontakta våra duktiga kollegor på supportensom kan hjälpa dig felsöka i realtid. Förhoppningsvis fungerar stegen jag beskrivit i texten ovan för dig.
Aktiekapitalet ska ligga som en minuspost på konto 2081. Det är ingenting som ska flyttas på eller bokas om i samband med bokslut.Du kan se aktiekapital, balanserat resultat och årets resultat (eget kapital) som en skuld till ägarna. Skulder ligger i kredit (minus) på balansrapporten.
Tack själv och god jul till dig med! 🙂
Toppen, tack!
Hej Mattias! I hjälpavsnittet Bokföra dagskassa får du instruktioner steg för steg hur du bokför din dagskassa, där ser du ocksåhur du gör när du får in pengarna för kontokortsförsäljningen. Jag vill verkligen slå ett slag för att skapa upp egna bokföringsförslag för dagskassan, det gör arbetet mycket lättare! När du säljer varor med 25% moms inom Sverige kan du förslagsvis använda konto 3051 - Försäljn varor 25% sv. Jag hoppas detta hjälper dig i din fråga! Har du fler funderingar är du självklart välkommen att återkomma till oss i forumet. Önskar dig en fortsatt fin tisdag! /Tinne
Awesome