Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Anette! Jag ber om ursäkt för sent svar här i tråden! Vad jag vet så har vi inget rapporterat felvid import av kontoutdrag till Visma eEkonomi. Jag skulle därför iden här situationen rekommendera dig att kontaktavåra kunniga kollegor på supporten så att de kan hjälpa dig och kika på vad som händer i realtid när du försöker importera filen. Jag hoppas detta hjälper dig i din fråga och återkoppla gärna här i tråden vad ni kom fram till då det kan komma att hjälpa en annan användare också. Önskar dig en fin fortsatt vecka! /Agnes
Hej!Du måste göra en deklaration till våren så du kan inte stänga allt redan nu. Menar du att du vill avsluta abonnemanget hos Visma gällande eEkonomi redan nu? Jag skulle rekommendera att ändra till kvartalsfaktura från dem istället och bara betala ett kvartal till innan du avslutar. Det borde du hinna.En momsrapport bör göras igen och antingen kan du importera den via fil när perioden passerats eller så får du bara lägga in siffrorna manuellt. Sen måste du gå igenom alla balansposter och se om du kan rensa bort så mycket som möjligt. Inventarier och andra tillgångar bör avyttras innan du lägger ner firman.MvhLovisa
Det tror jag inte att man kan tyvärr..
Hej PrePuc! I Visma eEkonomi har vi ingen semesterhantering och detbehöver därförräknas ut manuellt. Du ska också använda samma bokföringskonto som vid uppräkning av semesterskuld och när du registrerar uttag av semester. Om något känns oklart eller om du har några fler funderingar är du varmt välkommen att återkomma! Önskar dig en fin kväll! /Tinne
Hej Lovisa,Jodå byrån kan eEkomomi och vet nog hur skattekontot hanteras. Vill minna att jag fick förklarat vid senast bokslut & årsred hur jag skulle bokför skatter, men jag fortsatte tyvärr som förut.Jag mailar dig, stort tack för ditt förslag.Mvh Pontus.
Awesome