Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Skeppslyckan! Precis som Lovisa säger så tycker jag helt klartatt Visma eEkonomi för föreningar passar för ert arbetsflöde. Ni harfritt antal användare och kan scanna in underlag som ni sen kanskicka direkt till programmet. Kontakta gärna mina duktiga kollegor på supportensom kanhjälpa dig med att komma igång. Önskar dig en fin eftermiddag! /Tinne
Hej KevinFF! Utifrån bilden som du bifogat tolkar jag det som att du på momsredovisningen för september redovisat 12 893kr men har 3127kr kvar att stämma av. Om momsen för september blev 12 893+3127 = 16 020kr och det är den summan som Skatteverket har dragit så bör du ångra momsredovisningen för september och göra om den. Behöver du hjälp med hur du ångrar en momsredovisning så kan du kika på vårt hjälpavsnittRätta tidigare periodsmomsredovisning. När du har skapat upp den nya momsrapporten så bör beloppet du ska betala invara 16 020kr, alltså samma belopp som du har på din skattehändelse. Därefter kan du matcha skattehändelsen mot den nya momsredovisningen. Om du har hanterat detta på något annat sätt eller om jag har missförstått din fråga tror jag att vi hjälper dig bäst om du tar kontakt med mina kollegor på supporten, då de har möjlighet att koppla upp sigoch kika på hur det ser ut hos dig. Önskar dig en fortsatt fin dag! /Tinne
Hej Ulla_8! Om det gäller en gemensam verksamhet med fördelning av resultat mellan makar så finns det i Deklaration/Årsredovisning. Du har möjlighet att skapa upp blanketten NEA som du ser i bilden nedan. Blanketten f.d N6 kan du inte få ut här, däremot finns det en funktion i programmet där du kan få en beräkning av räntefördelning och expansionsfond utifrån det du fyllt i på Räntefördelning - underlag och Expansionsfond - underlag, gå sedan in under Resultatplanering och väljett av de alternativ som finns så kan du se beräkningarna. Har du fler funderingar är du varmt välkommen att återkomma! Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag, /Tinne
Klurigt! Förstår problematiken. Har din redovisningskonsult ett samarbete med dig i programmet? Isf är det nog bättre att hen hjälper dig att boka denna verifikation för man kanske får testa på lite olika ställen.Som moderatorn skriver så finns en funktion för detta så bra att tänka på till nästa bokslut men det hjälper dig inte i detta läge 🙂MvhLovisa
Hej!Bokför mot förslagsvis konto 7690. Det är sällan momsavdrag på presentkort. 🙂MvhLovisa
Awesome