Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för hjälpen@AnnicaL det funkade!/Fredrik
Hej Per! Har funderat på hur det hade gått för dig och ärlite dåligt insatt i de avgifter som bankentar så tack för att du uppdaterade tråden. Kanske kan det kan hjälpa någon annan användare i framtiden. Trevlig helg! /Tinna
Så här står det när jag loggar in på en kund:Faktura till e-postadressNu kan ni få erfaktura från Fora via e-post i PDF-format. Genom att välja e-postfaktura levereras erfaktura snabbaresamtidigt som pappersandvädningen minskar. Anmäl er till e-postfaktura genom att registrera en e-postadress underAdministration/Företagsuppgifterpå Mina sidor.
Hejsan! Precis som du beskriver så kan det uppstå en valutadifferens och ska även registreras som det, det är alltså inte ett belopp som din kund ska betala själv. I Visma eEkonomi finns en färdig hantering för detta så länge du angett att kunden är från ett annat EU-land. När du sedan ska registrera betalningen så kan du gå efter vårt skrivna hjälpavsnittMatcha inbetalningar manuellt och gå till fliken Kundfaktura - betald i utländsk valuta, då ser du steg för steg hur du går till väga i programmet för att kunna registrera inbetalningen korrekt. Programmet kommer då automatiskt bokföra valutadifferensen korrekt, antingen som en valutaförlust eller valutavinst beroende på hur kursen gått. Lika så hanterar eEkonomi den periodiska sammanställningen sålänge du angett att det är en kund i annat EU-land du fakturerat. Det spelar ingen roll att differensen uppstår eftersom själva försäljningen fortfarande ärdensamma egentligen, differensen bokförsmot ett eget konto för valutadifferenser. Ha en fin dag! 🙂 /My
Hejsan! I dagsläget så tolkas inte bildunderlag som mejlas in. Vi har ett befintligt inlägg gällande detta i kategorin för Idéer som vi nu håller på att se över. I trådenTolka mailad pdf? kommer vi uppdatera så fort vi vet mer kring vad som kommer gälla framåt. Önskar dig en fin dag! /My
Awesome