Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Är din mor momsregistrerad?Annars kan det inte finnas moms registrerad på henne tänker jag..Det man kan göra i en enskild firma är att dela resultatet med medhjälpande make/maka, men det gäller inte momsen, endast resultat motsvarande den andra partens arbetsinsats..
Det spelar ingen roll om du betalar några dagar tidigare/senare, (MEN samma månad)Har du bankkoppling får du troligen stämma av utbetalningen, kanske inte sker automatiskt då datumen inte synkar.
Åh, nej, det går inte att ångra en korrigeringsverifikation. Hur ser korrigeringsverifikationen ut? Om du har kontakt med en redovisningsbyrå som kan logga in direkt i ditt program så går det på nolltid att fixa till detta när man ser vad som gjorts. Troligtvis är det bara att matcha bankhändelsen mot ett av kontona i korrigeringsverifikationen. Men när man väl börjat göra en massa korrigeringar så är risken stor att man snurrar in sig än mer...Om du vill kan du skicka företagsnamn och orgnummer till lovisa.ljungvall@revidera.seså kan jag skicka inbjudan till samarbete. Då kan jag hjälpa dig att justera detta.MvhLovisa
Hur är det tänkt att man ska hantera fakturering där kunden kräver fysisk faktura sänt/lämnat till sig? Vi fakturerar medlemsavgifter, supersmidigt med en faktura till flera kunder samtidigt, men sen börjar eländet när de ska skrivas ut. Det tar 2 min att göra fakturan och 2 timmar att skriva ut dem... Nog borde ni på över 5 år kunnat lösa det problemet????? Hela sverige är inte omställt till online ännu.. många äldre har inte möjlighet att ta emot nåt annat än fysisk faktura. Vi som har våra kunder mest bland dem har en bråkdel som tar emot mailfaktura.Tacksam för vägledning hur jag och alla andra som har samma problem ska hantera detta. Det är inte rimligt att ett "modernt" redovisningssystem inte ska ha de mest grundläggande funktionerna för utskrift. När ni skapat massfakturering borde det vara självklart att även ha massutskrift av detsamma.
Stort tack! Det hade jag inte lyckats klura ut på egen hand.Och 2499 är nollat./awwd
Awesome