Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Om du söker på arne viklund kommer maskinen leta efter arne mellanslag viklund. Därför får du ingen träff. Söker du på enbart viklund kommer Arne fram, men även andra med det efternamnet.Mvh Lena
Jag tror jag hittade under åtgärder nu att jag måste kvitta den manuellt mot den fakturan det gällde
Hej! Detta tänker jag att du ska korrigera från 1920 till 1930, eftersom det är där du kommer bokföra resterande på konto 1930. 1. Om jag förstod det rätt så är det endast en faktura du fått betalt för, den inbetalningen kan du korrigera genom att gå till Kassa och Bankhändelser - välj Konto 1920 i listan och perioden betalningen skedde. Du bör nu se händelsen med fakturabeloppet - klicka på den - Ångra matchning. Då skapas en korrigeringsverifikation automatiskt och fakturan hamnar återigen som obetald. 2. Välj konto 1930 - Skapa en bankhändelse - klicka på Matcha - välj bokföringshändelsen Inbetalning från kundfaktura och plocka fakturan från listan - Bokför. Sköter du inte dina in- och utbetalningar via Kassa och bankhändelser normalt sätt så kan du läsa mer om detta i vårt skriva hjälpavsnitt Bankhändelser. Vad det gäller den andra fakturan som endast är skickad är det ju inga problem med eftersom bokföring mot 1920/1930 sker först vid inbetalning. När du ska bokföra betalningen så väljer du konto 1930istället, det finns i listan nu då du lagt upp kontot under Kassa och bankkonton. Återkom om något känns oklart! /My
Det händer ju att företag skaffar ett sparkonto, t ex. Så helt omöjligt är det inte att ha flera konton 😉Vad jag menar är att man behöver kolla att det inte ligger någon bankhändelse på dessa andra "konton" kvar som inte matchats just genom Bankhändelser. Är även alla händelser på Skattekontot under Bankhändelser matchade? Och Kassakontot? Dessa ligger som standardkonton och om man bokför händelserna manuellt och inte via matchning av Bankhändelse så ligger det "öppna" poster kvar där. Det är bara omatchade poster som ställer till det i din stängning, inte de som är matchade via bankhändelser. Om allt är bokfört och kontosaldona stämmer ska du kunna ta bort eventuella omatchade poster, för om de matchas nu kommer ju bokföringen inte att stämma.Det räcker att välja hela perioden (alla år) och sedan via dropdownmenyn kolla de övriga kontona.Om bokföringen gjorts manuellt och inte just via Bankhändelser bör du ändra rutin så att du gör bokföringen genom att matcha bankhändelse i stället för att bokföra manuellt.
Hej och tack, du är alltid så tydligt!
Awesome