Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Jag vet inte om du är helt medveten om skillnaden på de olika metoderna men du skriver att du vill ha kvar kontantmetoden men vill bokföra enligt faktureringsmetoden. Du kan inte ha bägge metoderna samtidigt. Antingen får du välja att ha kvar kontantmetoden eller så byter du till faktureringsmetoden. Du skriver att du använder Period & År men det är väl bara för byråer? Svårt att få rättvisande resultat månadsvis när man använder kontantmetoden eftersom fordringar och skulder bokförs först vid betalning. Jag skulle rekommendera dig att byta till faktureringsmetoden om du känner att du vill ha bättre löpande rapporter under året. Glöm inte att meddela skatteverket om du ändrar.Skulder och fordringar bokas upp i bokslutet precis som My skriver. Det brukar ske i samband med att sista momsrapporten skrivs ut för året alternativt när du bokför den som betald på nya året.MvhLovisa
Hej @Fd medlemJag kan inte heller återskapa det hos mig heller. Jag testade att ändra lite uppgifter i mina företagsinställningar för att se så ändringarna genereras på förhandsvisningen ochdet var inga konstigheter. Jag kommer kontaktadig via mejl så ska du få prata med vår supportavdelning via telefon, blir lättast att felsöka den vägen i detta fallet. Ha en fin dag! /My
Hej! Vill bara flika in i tråden med ett tips. De betalningar som skett innan bankkopplingens start går att registrera manuellt under Kassa och bankhändelser också, så du kan matcha dessa betalningar på samma sätt. I vårt skrivna hjälpavsnitt Bankhändelser kan du se olika alternativ för att läsa in kontoutdraget. Du kan till exempel importera kontoutdraget via en CSV-fil från din bank, CSV-filen skabara innehålla transaktioner som är innan din aktiva bankkopplingsstartdatum eftersom resten importerats automatiskt. CSV-filen innehåller alla dina transaktioner på företagskontot under den perioden och förs över till eEkonomi så du kan matcha och bokföra dessa. Jag rekommenderar att göra såhär, på så sätt har du alla transaktioner samlade, även de lite äldre. Det är inte felaktigt att bokföra transaktionerna manuellt heller såklart men skulle du behöva korrigera verifikationen i efterhand så är det lättare att göra om du bokfört det under Kassa och bankhändelser. 🙂 /My
Hej! För att söka fram ett specifikt verifikat som ingår i en verifikationsserie så rekommenderar jag att du i detta fall söker på L494 för att få bästa träff. Vi har utökat söket så att du ska få träff på även summa, fakturanummer eller specifikt konto när du söker, så det innebär att du kan få träff på fler verifikationer precis som du fått i ditt fall. Så i specifika verifikationsnummer med serie är det bra att skriva med bokstaven för vilken serie den ingår i. Ha en fortsatt bra dag! /Nellie
Hej @Speked-DJ Precis som @AccountantfromHell_singlandär inne på så finns det en funktion för detta i eEkonomi. Om du går till Kassa och bankhändelser så kan du matcha inbetalningen där, om du inte vet hur detta fungerar så kan du läsa mer om det i vårt skrivna hjälpavsnitt Bankhändelser.Exempel:Du har en kundfaktura på 1000 kr och kund har betalat 1050 kr till dig.1. Skapa bankhändelsen under Kassa och bankhändelser, här lägger du alltså in hela beloppet kund har betalat.2. Klicka på Matcha och välj bokföringshändelsen Inbetalning från kundfaktura och välj vilken kundfaktura det gäller i listan.3. Längst ner står nu texten Belopp kvaratt stämma av 50 kr, klicka då på Ny bokföringshändelse för att bokföra dessa pengar. Välj bokföringshändelsen Övrig insättning och inkomsttypen Egen kontering, då kan du själv lägga in kontot det ska bokföras på, välj konto enligt kommentaren ovan och Bokför.Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂/My
Awesome